۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۱۳
کد خبر: 81250069
T T
۰ نفر
توئیت های حمید ابوطالبی درباره روز جهانی قدس و رئیس جمهوری عراق

تهران-ایرنا-معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری در صفحه شخصی خود در توئیتر با تبریك انتخاب رئیس جمهوری عراق نوشت: او كاری بس طاقت فرسا در برابر خود دارد والبته تجارب مبارزاتی ودانش وی این امكان را به طور كامل فراهم آورده است.

به گزارش عصر جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دكتر حمید ابوطالبی در صحفه توئیتر نوشته است : دیروز رییس جمهوری عراق انتخاب شد وسوگند یاد كرد؛ به ایشان صمیمانه تبریك می گوییم، اما درشرائط فعلی معنای این سوگند چیست؟

نماینده معرفی شده از سوی كشورمان برای سازمان ملل در ادامه به تشریح این سوگند پرداخته و نوشته است رئیس جمهور عراق سوگند یاد كرد تا:

1- ازوحدت مردم و یكپارچگی عراق دربرابر تهدیدات و تجزیه دفاع كند؛ چه این خطرات از سوی برخی اكراد باشد وچه از طرف بعضی سنیان و داعشی ها.

2- از قانون اساسی عراق دفاع كند؛ چه برخی اصول آن از سوی برخی اكراد پایان یافته تلقی شده باشد، وچه بعضی سنیان خواهان تغییرات اساسی درآن باشند.

3- امنیت، ثبات، آرامش ورفاه مردم عراق را فراهم نماید؛ چه از سوی برخی اكراد در كركوك تهدید شود وچه ازطرف داعش درموصل وشهرها ومكان های دیگرباشد.

4- ازاقوام ومذاهب وادیان دفاع نماید؛ چه مسیحیانی باشند كه درموصل به آنها ظلم شده است وچه شیعیان تلعفر ویا سنیان تكریت وقبایل واقوام تركمن و...

ابوطالبی در ادامه به پیام تبریك دكترروحانی به رئیس جمهوری عراق اشاره كرده و می نویسد: درپیام روحانی آمده است مبارزه باتروریسم؛ تداوم توسعه سیاسی و مردم سالاری؛ كمك به ثبات،امنیت،پیشرفت مردم؛عراقِ متحد و باثبات با حضورو مشاركت اقوام ومذاهب.

او سپس می نویسد: معنای این پیام وآن سوگنداین است كه رئیس جمهوری عراق كاری بس طاقت فرسا دربرابرخود دارد والبته تجارب مبارزاتی و دانش وی این امكان را به طوركامل فراهم آورده است.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در ادامه این توئیت خود با توجه به حضور حماسی ملت ایران در روز جهانی قدس نوشته است : درود برملت مسلماني كه در گرمای سوزان سراسرسرزمین ایران، داغي خون سرخ مظلومان غزه را درمقاومت بي مثلشان در برابرجنایات جنگي صهیونیسم غاصب فریاد كردند.

سیام**م.ش**1601**
۰ نفر