۲۳ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۱۵
کد خبر: 81271981
T T
۰ نفر
ديدار دانشجويان و اساتيد خارجي ادبيات فارسي از منطقه آزاد انزلي

انزلي - ايرنا - منطقه آزاد انزلي ميزبان 220 استاد، پژوهشگر و دانشجوي زبان و ادبيات فارسي از 35 كشور جهان بود.

به گزارش عصر چهارشنبه ايرنا به نقل از مديريت روابط عمومي و امور بين الملل سازمان، در اين ديدار دانشجويان فوق ليسانس و دكتري زبان و ادبيات فارسي از كشورهاي اروپايي، آسيايي و آمريكاي جنوبي شركت داشتند كه 60 نفر از آن‌ها از اساتيد زبان و ادبيات و بقيه از دانشجويان رشته هاي زبان و ادبيات فارسي، ايران شناسي و شرق شناسي و همگي غير فارسي زبان بودند.

معاونت فرهنگي، اجتماعي و گردشگري نيز در مسير معرفي فرهنگ، آداب و رسوم و گيلان زمين اين ميهمانان را به تماشاي نمايشي از آيين‌ها و سنت‌هاي گيلاني متشكل از كشتي گيله‌مردي، مراسم عروسي، خوانچه‌كشي، نارنج‌زني و... در فضاي نوروزخانه دعوت كرد كه با استقبال و شور و شوق و همراهي اساتيد و زبان آموزان مواجه شد.

بازديد از محدوده گردشگري، طرح ساحلي و محدوده تجاري منطقه آزاد انزلي با هدف آشنايي با توانمندي ها و ظرفيت هاي گردشگري، تجاري منطقه آزاد انزلي از ديگر بخش هاي اين برنامه بازديد بود.

اين گروه به منظور فراهم آوردن زمينه و امكان فراگيري بيشتر زبان و ادبيات فارسي، بالا بردن سطح زبان، آشنايي با لغات جديد مطبوعاتي و محاوره‌اي، آشنايي مستقيم با عقايد، ارزش‌ها، فرهنگ، آداب و رسوم و اخلاق ايراني ـ اسلامي و به روز رساني اطلاعات و دانش زبان فارسي در ايران به سر مي‌برند.

منطقه آزاد انزلي به دليل قرار گرفتن در محدوده بندرانزلي دروازه اروپا محسوب مي شود . اين منطقه با توجه به شرايط طبيعي و فرهنگي مناسب از مراكز مهم جذب گردشگر بشمار مي رود.

620/603