۲۵ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۲۷
کد خبر: 81273729
T T
۰ نفر
استیضاح وزیرعلوم، نتیجه ای جز لطمه به فضای دانشگاه ها نخواهد داشت

تهران- ایرنا - انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها با انتشار بیانیه ای تاكید كرد: طرح نابهنگام استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم،تحقیقات و فناوری نتیجه ای جز لطمه به روند معقول كنونی، ایجاد یاس و ركود در فضای دانشگاه ها و مجامع علمی كشور نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، اعضای انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها در این بیانیه كه خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نگاشته اند، تصریح كردند: ما دكتر فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را شخصیتی متعهد، دانشمند و دانش دوست می دانیم.

آنان در این بیانیه یادآور شدند: اكنون كه برخی نمایندگان، بی توجه به حُسن استقبال اكثریت دانشگاهیان از تحولات اخیر در عرصه آموزش عالی، طرح استیضاح وزیر علوم را مطرح كرده اند از اكثریت نمایندگان منصف و دلسوز مجلس درخواست می كنیم تا با عنایت ویژه به الزامات توسعه علمی پایدار و نقش راهبردی وزیر كنونی در توسعه علم و فناوری كشور، راه را بر تصمیم شتابزده استیضاح سد كنند و مانع از این شوند كه آموزش عالی كشور از وجود چنین نیروی اندیشمند و متعهد و دلسوز محروم شود.

در ادامه این بیانیه اعضای انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها توجه به این نكته را توسط نمایندگان مجلس ضروری دانستند كه 10 ماه بیشتر نیست مجلس شورای اسلامی به برنامه پیشنهادی وزیر علوم رأی داده است و وی هنوز فرصت كافی جهت تحقق برنامه ارایه شده خود را نیافته است و ارزیابی عملكرد وی فرصت بیشتری می طلبد.

این انجمن دانشگاهی در بیانیه خود همچنین خاطرنشان كرد: اینك كه دولت با بهره گیری از خرد جمعی دانشگاهیان، درصدد جبران نابسامانی ها و ایجاد فضای مناسب برای تولید پایدار علم و فناوری دركشور است، طرح نا بهنگام استیضاح وزیر علوم، نتیجه ای جز لطمه به روند معقول كنونی و ایجاد یاس و ركود در فضای دانشگاه ها و مجامع علمی كشور نخواهد داشت.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها در این بیانیه تاكید كرد: ما اطمینان و رجاء واثق داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی اجازه نخواهند داد عده ای كه احیانا خود در تكوین و گسترش بسیاری از مشكلات كنونی آموزش عالی كشور سهیم بوده اند به علت استیضاح و نتایج مترتب بر آن، مشكلات جدیدی را بر مشكلات قبلی آموزش عالی كشور بیفزایند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: دانش رمز برتری و پایداری جوامع در دنیای پرچالش كنونی است و دانشگاه نیز كانون اصلی تولید دانش است.

این تشكل دانشگاهی در ادامه این بیانیه تصریح كرد: دانشگاه نه تنها به دلیل تولید دانش در معنای مرسوم كلمه بلكه به دلیل تولید اندیشه و تأثیر گذاری بر شعور اجتماعی یكی از كانون های اساسی مؤثر بر پیشرفت و توسعه است.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها در این بیانیه خاطرنشان كرد: دانشگاهیان در مقام تولیدكنندگان دانش و اندیشه در كنار فضای آرامش بخش به روحیه، نشاط و امید نیاز دارند و انتظار به حق آنان این است كه حرمت و منزلت علم و عالم حفظ شود و برای آنها آزادی های آكادمیك در عرصه نقد و گفت وگوهای علمی و امكان مشاركت در سیاست گذاری و برنامه ریزی فراهم باشد.

در ادامه این بیانیه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها افزود: نادیده گرفته شدن منطق پیچیده توسعه علم و فناوری و غلبه برداشت های ساده اندیشانه از این مقوله طی سال های گذشته در وزارت علوم، چنان ضربه ای بر پیكره دانشگاه به عنوان یك نهاد علمی وارد كرده كه جبران آن به سال ها تلاش اندیشمندانه و متعهدانه نیاز دارد.

تقاضای استیضاح وزیر علوم روز سه شنبه گذشته در چهار محور و با 52 امضا در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

سیام**1058**1336
۰ نفر