۲۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۸:۰۱
کد خبر: 81274647
T T
۰ نفر
نیجریه به سبب بروز ابولا از المپیك نوجوانان چین كناره گیری كرد

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه روز شنبه در گزارشی از پكن پایتخت چین و میزبان بازیهای المپیك نوجوانان ازانصراف نیجریه از این بازیها به سبب شیوع بیماری ابولا خبر داد.

براساس این گزارش، به نقل از 'توماس باخ' رییس كمیته بین المللی المپیك كه در پكن بسر می برد اعلام كرد كه دولت نیجریه امروز/شنبه تصمیم گرفت به سبب بروز و گسترش بیماری مهلك ابولا درچهار كشور غرب آفریقا در بازی های المپیك نوجوانان و جوانان در شهر نانجینگ چین شركت نكند.

وی ضمن تایید این خبر از تصمیم دولت نیجریه برای عدم اعزام ورزشكار به این تورنمنت جهانی ابراز تاسف و نگرانی كرد و افزود: كمیته بین المللی المپیك بسیار نگران این دست از ورزشكارانی هستند كه از قبل بسیار مشتاق زندگی در روستاهایی بودند كه امروزه مجبور هستند خانه و كاشانه خود در آن روستاها ترك كنند.

رییس كمیته المپیك همچنین تاكید كرد كه ورزشكاران 'كشورهای ابولا زده' به هیچ وجه مجاز به شركت در ورزش های آبی (در استخر، نه دریای و رودخانه) و ورزش های رزمی این تورنمنت شركت كنند.

پایگان اینترنتی المپیك از حضور بیش از 25 ورزشكار از كشورهای سیرالئون، لیبریا، نیجریه و گینه از میان سه هزار و 700 ورزشكار جهانی در این دوره از بازی های المپیك نوجوانان خبر داد و افزود: حداقل 15 تن از این 37 ورزشكار امیدوار بوده و هستند تا بتوانند هم در این تورنمنت و هم بازی های المپیك جوانان 2016 برزریل مقام بیاورند.

رسانام**1378**