۲۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۸:۵۳
کد خبر: 81274733
T T
۰ نفر
گودرزی: قانون وزارت ورزش و جوانان تا پایان هفته دولت آماده می شود

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان با تبریك فرا رسیدن هفته دولت، در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه گفت: امیدوارم با تصویب قانون وزارت ورزش و جوانان تا پایان هفته دولت، بتوانیم سریعتر و موثرتر در جهت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برداریم.

به گزارش ایرنا از وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی در بیست و ششمین جلسه شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و آغاز فعالیت دولت تدبیر وامید گفت:شورای معاونین وزارت ورزش وجوانان از زمانی كه بنده به این وزارتخانه آمده ام به طورمنظم برگزار می شود. در این شورا بسیاری از مسائل مربوط به این وزارتخانه و مسائل كشور مطرح می شود و با توجه به فعالیتی كه معاونان در حوزه های خود دارند تصمیمات به شورای معاونین ارائه تا تصمیم نهایی گرفته می شود.

وی در خصوص دستور جلسه امروز شورای معاونین گفت: طی سه سالی كه از ایجاد وزارت ورزش وجوانان می گذرد، هنوز این وزارتخانه قانون وچارت تشكیلاتی مصوب و متناسب با شرح وظایف خود ندارد كه امیدوارم با همت این دولت و از ابتدای حضور من در وزارتخانه به زودی این لایحه تقدیم كمیسیون های دولت و پس از تایید هیات وزیران به صحن مجلس برود .

وی توضیح داد:در این قانون اهداف و وظایف وزارتخانه برای دوحوزه ورزش و جوان تعریف شده و این لایحه 15 ماده در 23 تبصره دارد

وزیر ورزش وجوانان درادامه بااشاره به بررسی آیین پیشنهادی شورای هماهنگی نمایندگان ورزش ایران در مجامع بین المللی گفت: موضوع دیگری كه به بحث و تبادل نظرگذاشته شد بررسی آیین نامه پیشنهادی شورای هماهنگی نمایندگان ورزش ایران درمجامع بین المللی برای كسب كرسی های جهانی با هدف دفاع از ورزش ایران در مجامع بود تا در تصمیم گیری های بین حفظ منافع ملی ایران تضییع نشود.

گودرزی باابراز رضایت از معاونین وزارت ورزش و جوانان بویژه امیررضا خادم به خاطر تلاش در حوزه پارلمان، حقوقی و دفاع از منافع مختلف وزارتخانه افزود: ایشان وظیفه ای فراتر ازكار سازمانی انجام داده و آن هم در خصوص بررسی وضعیت تیم های پرسپولیس و استقلال بود كه واقعا جای تشكر دارد.

وزیر ورزش جوانان همچنین در خصوص فعالیت های شعبانی بهار اظهار داشت : او با توجه به نوع نگاه و رویكردی كه دولت در امر ورزش همگانی داشته و تلاش های فراوانی انجام داده كه قابل تقدیر است.

وزیر ورزش ادامه داد :دكتر احمدی در مسائل فرهنگی،آموزشی و پژوهشی كارهای خوبی انجام داده اند كه در هفته دولت گزارشی از فعالیت هایشان ارائه خواهند كرد .

گودرزی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در معاونت پشتیبانی و توسعه منابع اشاره كردوافزود : دكتر هاشمی در حوزه پشتیبانی تلاش های بسیار زیادی داشتند و رضایت مندی خوبی در وزارتخانه ایجاد شده است.كمك به پرسنل یكی از تلاش های ایشان بوده و امیدواریم این مسائل تداوم یابد.

او با اشاره به اهمیت معاونت امور بانوان تاكید كرد :خانم شهریان در امور بانوان زحمات بسیاری را داشته است هرچند این بخش با محرومیت های بسیاری روبروست و امیدواریم در سال آینده و پس از هفته دولت بتوانیم مساعدت های بیشتری برای این حوزه در نظر بگیریم .

وزیر ورزش و جوانان در ادامه از حوزه دكتر سجادی معاونت ورزش حرفه ای و قهرمانی به عنوان بخشی مهم در ساماندهی ورزش كشور نام برد و افزود : آیین نامه ها، دستورالعمل ها، انتخابات و مشكلات بسیار زیادی كه ورزش ما در طی سالیان به آن عادت كرده بودكه تغییر این شرایط به طور حتم با چالش هایی روبرو بوده وهست كه خوشبختانه دراین حوزه هم ماكمترین تنش و چالش را داشتیم كه از ایشان تشكر می كنم.

وی عملكردمسئولان حوزه وزارتی رانیزمطلوب توصیف كردوافزود:آقای گرشاسبی در حوزه وزارتی برای پیگیری مصوبات بسیار تلاش می كند و اتفاقاتی كه در حوزه های مختلف ورزش رخ می دهد به طور عام پیگیر هستند.

او همچنین درخصوص مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان اظهارداشت:مازیار ناظمی در انعكاس خوب،صحیح و بهنگام اخباری كه در ورزش اتفاق می افتد زحمات زیادی می كشند و تعامل مناسبی با رسانه ها دارد كه از او تشكر كنم.

گودرزی همچنین ازكلیه مدیران ستادی،مدیران كل استانها،رییس های فدراسیون ها و هیات های ورزشی و تمام خادمین در امر ورزش و البته جوانان به مناسبت هفته دولت تقدیر و تشكر و برای آنان آرزوی توفیق كرد.

دربخش دیگری از نشست شورای معاونان، دكتر صادقی مدیر كل امور بین الملل آیین نامه پیشنهادی شورای هماهنگی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین الملل ورزش را مطرح كرد كه با توجه به اهمیت این بخش برای دفاع از حقوق ورزشكاران و مجامع ورزشی كشور پیشنهادات معاونان برای تكمیل آیین نامه ارائه شد .

تدارك وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری آیین تجلیل از قهرمانان و گزارش از روند آماده سازی تیم های ایران برای حضور در بازی های آسیایی كره جنوبی از جمله موارددیگری بودكه درنشست شورای معاونان به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

ورزشی**1590
۰ نفر