۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۴۴
کد خبر: 81274974
T T
۰ نفر

خشكسالی، زورق قایقرانان را به گل نشاند

۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۴۴
کد خبر: 81274974
خشكسالی، زورق قایقرانان را به گل نشاند

بجنورد - ایرنا - بروز بحران خشكسالی و خشكیدن آب سدها و بندهای آبی در خراسان شمالی، زورق قایقرانان این خطه را به گل نشانده است.

امسال به دلیل شدت گرفتن خشكسالی و كاهش شدید و خشكیدن ذخیره آب سدها و بندهای آبی، امكان پرداختن به ورزش قایقرانی را برای دوستداران این رشته در خراسان شمالی كه ورزشكارانی ملی پوش دارد، فراهم نشده است.

معاون توسعه ورزشی اداره كل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: با بروز خشكسالی به نوعی این رشته ورزشی تعطیل شده است.

'علی مختارنژاد' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار كرد:در حالی این رشته ورزشی در استان به دلیل نبود فضا و عدم صدور مجوز برای پرداختن به قایقرانی در سدها از سوی وزارت نیرو متوقف شده كه ما چند قایقران ملی پوش داریم.

وی اضافه كرد: پیگیری برای صدور مجوز از سوی وزارت نیرو برای پرداختن به قایقرانی در سد شیرین دره این استان در حال انجام است، ولی این وزارتخانه هرگونه شنا و قایقرانی را در سدهایی كه آب آن برای مصارف شرب استفاده می شود، ممنوع كرده است.

رییس هیات قایقرانی خراسان شمالی نیز متوقف شدن تمرینات و فعالیت های رشته قایقرانی در این استان را تایید كرد.

'هادی راضیان' اظهار كرد: اگر چه به دلیل خشكسالی، امكان استفاده از مخازن سدها و بندهای آبی استان برای قایقرانی فراهم نیست ولی مسوولان ورزش و جوانان حتی از واگذاری استخر ویژه این اداره برای فعالیت ورزشكاران قایقرانی نیز خودداری كردند.

به گفته وی از دو سال قبل تاكنون قایقرانان این استان موفق به استفاده از هیچ یك از فضاهای آبی این منطقه برای تمرین های خود نشده اند.

وی افزود: این در حالی است كه این استان یك تیم قایقرانی در سوپر لیگ باشگاه های كشور دارد و ناچار است برای پر كردن این خلا از فضای آبی سایر استان ها استفاده كند.

وی عدم تعامل مسوولان ورزشی استان با ادارات به خصوص شركت آب منطقه ای را عامل اصلی در واگذار نشدن سدهای آبی برای قایقرانی دانست.

در حالی خشكسالی امسال زورق قایقرانان خراسان شمالی را به گل نشانده كه در سال های گذشته به دلیل پر آب بودن سدها و مساعد بودن وضعیت، اردوی تیم ملی قایقرانی در این استان برگزار می شد.

استان خراسان شمالی دارای پنج سد در حال بهره برداری است كه امسال به دلیل خشكسالی تاكنون چهار سد خشكیده و ذخیره مخزن شیرین دره، به عنوان تنها سد دارای آب این استان نیز بشدت كاهش یافته است.

2712/626/1104
۰ نفر