۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۴۷
کد خبر: 81275873
T T
۰ نفر
برنامه های وزارت ورزش و جوانان برای تكمیل طرح های نیمه تمام تشریح شد

تهران – ایرنا – معاون توسعه و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان برنامه های این وزارتخانه برای تكمیل طرح های نیمه تمام در استان های مختلف كشور را تشریح كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مناف هاشمی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی در باره جلسات دوره ای در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: وزیر ورزش و جوانان تعامل خوبی با نمایندگان برقرار كرده و براین اساس هر دو یا سه هفته یكبار جلساتی در اتاق دولت در مجلس برگزار می شود.

این مقام مسئول در وزارت ورزش وجوانان ادامه داد:معمولا در این جلسات 15 تا 20 نماینده حضور پیدا می كنند و مسایل و مشكلات حوزه انتخابی خود را در میان می گذراند و این تصور كه كوتاهی هایی در حوزه ورزش وجود دارد با گفت و گو قابل حل است.

معاون توسعه وپشتیبانی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینكه این وزارتخانه كمترین تذكر و سئوال را در میان وزارتخانه ها از نمایندگان مجلس دریافت كرده است، گفت: نمایندگان مجلس مطالبات زیادی از وزارت ورزش و جوانان دارند و در میان وزارتخانه ها بیشترین مراجعه نمایندگان به این وزارتخانه است.

به گفته هاشمی روزانه 3 تا 10 نماینده با حضور در وزارت ورزش و جوانان با وزیر یا معاونین وی جلسه برگزار می كنند.

وی گفت: ما نیز در مقابل توقع داریم مجلس شورای اسلامی در فصل بودجه از وزارت ورزش حمایت جدی به عمل آورد.

**‌ تخصیص 56 میلیارد تومان برای تكمیل طرح های سفر رهبری

هاشمی اضافه كرد: در سفرهای مقام معظم رهبری به استان های مختلف در سال های گذشته، كلنگ ساخت طرح های زیادی زده شده است كه برای اتمام آنها به 55 تا 60 میلیارد تومان بودجه احتیاج داریم.

این مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان اضافه كرد: خوشبختانه با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان برنامه وبودجه مبلغ 56میلیاردتومان برای این منظور تصویب شد كه امیدواریم تا پایان سال 94 بخش عمده این طرح ها به بهره برداری برسد.

** اختصاص 11 میلیارد تومان برای تكمیل طرح های كوچك

معاون وزیر ورزش وجوانان ادامه داد: برخی طرح های كوچك كه شامل 56 طرح می شد نیز نیاز به 11میلیارد تومان بودجه داشت كه این مبلغ تامین شده و امیدواریم این طرح ها نیز تا پایان سال 94 به اتمام برسند.

** اعطای وام به بخش خصوصی برای تكمیل طرح های نیمه تمام

وی یكی ازبرنامه های وزارت ورزش و جوانان را فعال كردن بخش خصوصی با تخصیص اعتباربرای تكمیل طرح های ورزشی عنوان كردوگفت:تاكنون61 متقاضی درخواست خود را به كمیسیون وام وزارت ورزش ارایه كرده اند كه با درخواست بیش از 50 متقاضی موافقت و به بانك عامل معرفی شده است.

هاشمی یادآور شد: نزدیك به 50 درصد كسانی كه به بانك های عامل معرفی شده اند وام خود را دریافت كرده اند.

هاشمی ادامه داد:مجموعه های بزرگی مانندورزشگاه شهیدشیرودی وكبكانیان همچنان كاربری ورزشی دارند، اما با استانداردهای روز هماهنگ نیستند . در صورتیكه ظرفیت های آنها را فعال كنیم می توانیم از محل درآمدهای آن، طرح های دیگری را تكمیل سازیم.

وی افزود:به عنوان نمونه دو طرح بزرگ قدیمی تهران در صورت تكمیل می توانند بالغ بر هزارمیلیاردتومان آورده برای تكمیل دیگر طرح های ورزشی داشته باشند.

معاون توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش عنوان كرد: سال گذشته مبلغی بالغ بر 52 میلیاردتومان به فدراسیون ها تعلق گرفت ولی با توجه به مسابقات مختلفی كه امسال پیش روی دارند تا پایان شهریورماه حدود 52 میلیارد ارائه می شود.

هاشمی تصریح كرد:تاكنون 40میلیارد تومان به فدراسیون ها پرداخت شده و در اوایل شهریور دو پرداخت خوب دیگر هم خواهیم داشت كه یكی از آنان مربوط به فدراسیون های است كه در اینچئون به میدان می روند و بخش دیگر مربوط به پرداخت پاداش قهرمانان ورزشی از سال 90 تاكنون است.

وی با اشاره به قول های معاون اول رییس جمهوری در جلسه با روسای فدراسیون ها برای تامین بودجه پرداخت پاداش قهرمانان گفت: سه شنبه این هفته به همراه وزیر ورزش به ملاقات جهانگیری می رویم تا زمینه عملی شدن این قول فراهم شود.

هاشمی مبلغ موردنیازبرای تكمیل طرح های نیمه تمام وزارت ورزش،وزارت نفت، استانداری ها و شركت توسعه را 3 هزار 427 میلیارد تومان عنوان كرد و ادامه داد:درحال حاضر 500 میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده كه نمی دانیم چه مقدار از آن به ما تخصیص داده می شود.

معاون توسعه وپشتیبانی وزارت ورزش بااشاره به اینكه كمتر از نیم درصد بودجه كشور به وزارت ورزش و جوانان تعلق می گیرد، گفت: در 10سال گذشته شان این وزارتخانه(سازمان تربیت بدنی سابق) رعایت نشده است.

وی افزود:اگر بتوانیم یك درصد از بودجه سازمان و نهادها به ورزش را احیا كنیم، امیدوارم در طول چهار سال دولت تدبیر و امید بخش زیادی از پروژه های ورزشی را به اتمام برسانیم.

وی درباره برگزاری مراسم پرداخت پاداش قهرمانان گفت: برای این منظور باید با دفتر رییس جمهوری هماهنگی شود و احتمالا هفته اول یا دوم شهریورماه آن را برگزار می كنیم.قسمتی ازمنابع مالی برای برگزاری مراسم تامین شده و امیدوارم باتوجه به قول های معاون اول رییس جمهوری مابقی آن بزودی تامین گردد.

هاشمی در خصوص نارضایتی برخی روسای فدراسیون ها از الزام آنها به ارائه گزارش مالی درهر 3ماه عنوان كرد: بیشتر فدراسیون ها از این مساله خوشحال هستند ولی برخی ها كه برنامه ای برای خود ندارند احتمالا از مساله فوق ناراحت شده اند. كسی تا به حال در بودجه فدراسیون ها نظارت نمی كرد و برای اولین بار قصد این كار را داریم.

وی تاكید كرد: فدراسیون ها نهاد غیردولتی هستند اما چون از دولت بودجه می گیرند باید در خصوص این مساله پاسخگو باشند.

این مقام مسوول در وزارت ورزش عنوان كرد: مشكلات ارزی فدراسیون ها با كمك بانك مركزی حل شده و تمام اعزام ها با ارز دولتی بوده است.

ورزشی(3)**9144**9140**1590
۰ نفر