۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۰۶
کد خبر: 81277540
T T
۰ نفر
آغاز اسكان زلزله زدگان آبدانان/مردم در تحويل چادر با هلال احمر همكاري كنند

ايلام- ايرنا- مديرعامل جمعيت هلال احمر ايلام از آغاز برپايي اردوگاه و اقامتگاه امدادي در بخش زلزله زده «مورموري» از توابع شهرستان آبدانان در جنوب خاوري استان خبر داد.

«محمد سليماني» روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا گفت: با توجه به نزديك شدن به شب و ضرورت اسكان مردم، اردوگاه اسكان آسيب ديدگان از سوي امدادگران جمعيت هلال احمر استان ايلام در بخش مورموري داير شد.

وي ادامه داد: همچنين براي مردم مناطق زلزله زده در روستاهاي اطراف اين بخش نيز چادرهاي امدادي پخش خواهد شد.

وي اضافه كرد: با توجه به درخواست هاي فراوان مردم براي تحويل چادر در اين زمينه با دهياران و شوراهاي روستاها هماهنگي لازم انجام گرفته تا چادرهاي اسكان امدادي در مناطق روستايي زلزله زده پخش شود.

سليماني از آسيب ديدگان ناشي از زمين لرزه خواست در اين زمينه با جمعيت هلال احمر همكاري لازم داشته و در صورت نياز واقعي چادر تحويل گيرند.

مدير عامل هلال احمر ايلام اظهار كرد: اين جمعيت از آمادگي لازم براي پخش و واگذاري صدها تخته چادر ميان زلزله زدگان برخوردار است و در اين زمينه هيچ گونه كمبودي وجود ندارد.

وي گفت: تاكنون هزاران بطري آب معدني و سته هاي مواد غذايي به مقدار لازم و حجم كافي در بين زلزله زدگان بخش مورموري پخش شده است.

زمين لرزه اي به بزرگي 6،1 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) ساعت 7 و 2 دقيقه و 5 ثانيه صبح دوشنبه بخش مورموري شهرستان آبدانان در جنوب خاوري استان ايلام را لرزاند.

كانون اين زمين لرزه سه كيلومتري مورموري، 36 كيلومتري موسيان و 41 كيلومتري دهلران در استان ايلام گزارش شده است.

بخش مورموري در 55 كيلومتري شهرستان آبدانان استان ايلام داراي 11 روستا است.

زمين لرزه صبح دوشنبه به هشت روستا از مجموع روستاهاي اين بخش آسيب جدي وارد كرده است.

اين حادثه طبيعي خوشبختانه تاكنون تلفات جاني نداشته اما دستكم 260 نفر از اهالي را زخمي كرده كه براي درمان به مراكز بيمارستاني استان هاي ايلام و خوزستان اعزام شده اند. ك/3

7171/565