۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۲۳:۱۰
کد خبر: 81277707
T T
۰ نفر
زمين لرزه به 10 هزار واحد مسكوني آبدانان خسارت وارد كرد

ايلام- ايرنا- استاندار ايلام گفت: با توجه به برآورد كارشناسان، 10 هزار واحد مسكوني شهري و روستايي شهرستان آبدانان در اثر زمين لرزه صبح امروز دوشنبه دچار خسارت شده اند.

«محمدرضا مرواريد» شامگاه دوشنبه در حاشيه نشست هماهنگي مديريت بحران استان در گفت و گو اختصاصي با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: خوشبختانه زمين لرزه امروز با توجه به اطلاع رساني هاي روز گذشته تلفات جاني به همراه نداشته اما آسيب هاي جدي به منازل مسكوني مردم وارد كرده است.

وي ادامه داد: با توجه به اين كه پس لرزه ها همچنان ادامه دارد، مردم بسيار نگران هستند و به علت ترك هايي كه در ديوار خانه هاي مردم كانون زمين لرزه ايجاد شده آنان احساس امنيت نمي كنند كه به منازل خود برگردند.

استاندار ايلام تاكيد كرد: اقامتگاه هايي براي اسكان مردم وحشت زده از زمين لرزه داير شده تا در آنها اسكان يابند و ظرف چند روز آينده اقدام هاي جدي تر براي بازسازي منازل مسكوني انجام خواهد گرفت.

مرواريد گفت: از استان هاي خوزستان، كرمانشاه و لرستان چادر براي اسكان زلزله زدگان حمل شده و در حال پخش در بين آنان است كه اميدواريم هرچه زودتر مردم آرامش خود را بازيابند و به جريان زندگي برگردند.

وي اظهار كرد: 317 نفر كه زخم برداشته بودند به مراكز درماني مراجعه كرده اند كه بدون فوت وقت به مشكلات آنان رسيدگي شد و مجروحاني كه نياز به اعزام به مراكز درماني مجهزتر داشتند به ايلام و خوزستان اعزام شدند.

نماينده عالي دولت تدبير و اميد در استان ايلام ابراز اميدواري كرد كه با توجه به مشكلات مردم براي تامين آب آشاميدني و مواد غذايي، پتو و چادر هرچه زودتر با كمك جمعيت هلال احمر در اختيار آسيب ديدگان قرار گيرد.

آبدانان در 180 كيلومتري جنوب خاوري شهر ايلام واقع است و از روز گذشته تاكنون بيش از 55 پس لرزه در آن رخ داده است.

بخش هشت هزار نفري مورموري كانون اصلي اين زمين لرزه بود كه در اثر شدت اين حادثه به هشت روستاي آن خسارت جدي و آسيب هاي گسترده وارد شده است.

موموري از توابع شهرستان آبدانان در فاصله 210 كيلومتري ايلام قرار دارد. ك/3

7177/565**1917
۰ نفر