۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۰:۲۳
کد خبر: 81277735
T T
۰ نفر

مردم دهلران و تجربه شب دلهره آور زلزله

۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۰:۲۳
کد خبر: 81277735
مردم دهلران و تجربه شب دلهره آور زلزله

ایلام- ایرنا- مردم شهر مرزی دهلران در پی وقوع زمین لرزه ساعتی پیش در بخش موسیان این شهرستان راهی خیابان ها، مزارع كشاورزی و چهارباغ ها (بلوارها) و بوستان های حاشیه شهر شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صبح دوشنبه مردم شهرستان آبدانان در اثر زمین لرزه دچار خسارت مالی فراوانی شده و اكنون در چادرهای هلال احمر اسكان یافته اند، امشب زمین لرزه دیگری چندین كیلومتر آن سوتر در بخش موسیان شهرستان دهلران به وقوع پیوست كه خسارت هایی به دنبال داشت.

مردم این شهرستان هراسان و دلواپس امشب خانه و كاشانه خویش را ترك كرده و برای حفظ جان راهی مناطق حاشیه شهر شدند.

به گفته «امیدعلی سبزی» فرماندار دهلران، زمین لرزه موسیان باعث وارد شدن خسارت به ابنیه، منازل مسكونی، تجاری و اداری این شهرستان شده كه گزارش دقیق آن بزودی اعلام می شود.

بر پایه گزارش خبرنگار ایرنا، اكنون خطوط تماس تلفنی شهر دهلران نیز به طور كامل به علت ویرانی برخی كابل های مخابراتی قطع شده است.

همچنین زمین لرزه موسیان باعث فروافتادن قفسه های واحدهای تجاری و برخی مغازه های شهر دهلران شده است.

با توجه به وقوع زمین لرزه شدید صبح دوشنبه در آبدانان و وارد امدن خسارت بسیار، وحشت و اضطراب سراسر دهلران را فراگرفته و مردم لحظه های بسیار سختی در این شهرستان مرزی سپری می كنند.

زمین لرزه ای به بزرگی 6،1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 7 و 2 دقیقه و 5 ثانیه صبح دوشنبه بخش مورموری شهرستان آبدانان در جنوب خاوری استان ایلام را لرزاند.

كانون این زمین لرزه سه كیلومتری مورموری، 36 كیلومتری موسیان و 41 كیلومتری دهلران در استان ایلام گزارش شده است.

زمین لرزه صبح دوشنبه به هشت روستا از مجموع 11 روستاهای این بخش آسیب جدی وارد كرده است.

این حادثه طبیعی خوشبختانه تاكنون تلفات جانی نداشته اما دستكم 317 نفر از اهالی را زخمی كرده كه برای درمان به مراكز بیمارستانی استان های ایلام و خوزستان اعزام شده اند.

شهرستان مرزی دهلران در 220 كیلومتری جنوب ایلام واقع است.

موسیان كانون زمین لرزه امشب در 25 كیلومتری شهر دهلران قرار دارد. ك/4

7177/565 ** 1917
۰ نفر