۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۰:۲۴
کد خبر: 81277736
T T
۰ نفر

مردم دهلران و تجربه شب دلهره آور زلزله

۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۰:۲۴
کد خبر: 81277736
مردم دهلران و تجربه شب دلهره آور زلزله

ايلام- ايرنا- مردم شهر مرزي دهلران در پي وقوع زمين لرزه ساعتي پيش در بخش موسيان اين شهرستان راهي خيابان ها، مزارع كشاورزي و چهارباغ ها (بلوارها) و بوستان هاي حاشيه شهر شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در حالي كه صبح دوشنبه مردم شهرستان آبدانان در اثر زمين لرزه دچار خسارت مالي فراواني شده و اكنون در چادرهاي هلال احمر اسكان يافته اند، امشب زمين لرزه ديگري چندين كيلومتري آن سوتر در بخش موسيان شهرستان دهلران به وقوع پيوست كه خسارت هايي به دنبال داشت.

اين در حالي است كه مردم اين شهرستان هراسان و دلواپس امشب خانه و كاشانه خويش را ترك كرده و براي حفظ جان راهي مناطق حاشيه شهر شدند.

به گفته «اميدعلي سبزي» فرماندار دهلران، زمين لرزه موسيان باعث وارد شدن خسارت به ابنيه، منازل مسكوني، تجاري و اداري اين شهرستان شده كه گزارش دقيق آن بزودي اعلام مي شود.

بر پايه گزارش خبرنگار ايرنا، اكنون خطوط تماس تلفني شهر دهلران نيز به طور كامل به علت ويراني برخي كابل هاي مخابراتي قطع شده است.

همچنين زمين لرزه موسيان باعث فروافتادن قفسه هاي واحدهاي تجاري و برخي مغازه هاي شهر دهلران شده است.

با توجه به وقوع زمين لرزه شديد صبح دوشنبه در آبدانان و وارد امدن خسارت بسيار، وحشت و اضطراب سراسر دهلران را فراگرفته و مردم لحظه هاي بسيار سختي در اين شهرستان مرزي سپري مي كنند.

زمين لرزه اي به بزرگي 6،1 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) ساعت 7 و 2 دقيقه و 5 ثانيه صبح دوشنبه بخش مورموري شهرستان آبدانان در جنوب خاوري استان ايلام را لرزاند.

كانون اين زمين لرزه سه كيلومتري مورموري، 36 كيلومتري موسيان و 41 كيلومتري دهلران در استان ايلام گزارش شده است.

زمين لرزه صبح دوشنبه به هشت روستا از مجموع 11 روستاهاي اين بخش آسيب جدي وارد كرده است.

اين حادثه طبيعي خوشبختانه تاكنون تلفات جاني نداشته اما دستكم 317 نفر از اهالي را زخمي كرده كه براي درمان به مراكز بيمارستاني استان هاي ايلام و خوزستان اعزام شده اند.

شهرستان مرزي دهلران در 220 كيلومتري جنوب ايلام واقع است.

موسيان كانون زمين لرزه امشب در 25 كيلومتري شهر دهلران قرار دارد. ك/4

7177/565