۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱:۴۹
کد خبر: 81277762
T T
۰ نفر
توفان گرد و غبار و شب سخت مردم زلزله زده مورموري در چادرها

ايلام-ايرنا- مردم زلزله زده بخش «مورموري» كه در اثر زمين لرزه صبح دوشنبه منازل مسكوني خويش را را از دست داده بودند امشب با وقوع توفان گرد و غبار شب سختي را تجربه مي كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در حالي كه پس لرزه هاي كماكان در بخش مورموري و مناطق پيراموني همچنان ادامه دارد، عصر و شامگاه روز دوشنبه نيز بيينده پديده ديگري به نام توفان گرد و غبار شدند كه همه جا را فرا گرفته است.

عصر ديروز ساعت 16 نيز پس از وقوع بيش از 50 پس لرزه خفيف، زمين لرزه اي با قدرت 5.7 ريشتر نيز در بخش موسيان شهرستان دهلران به وقوع پيوست كه عمق خرابي ها را دو چندان كرد.

مردم زلزله زده مورموري و همچنين اهالي موسيان امشب شب بسيار سختي را تجربه مي كنند.

اين در حالي است كه دماي هواي امروز اين مناطق به 50 درجه سانتي گراد رسيده بود و اكنون توفان شن و گرد و خاك است كه شهرستان آبدانان را درنوردد و زندگي براي مردم زلزله زده كه در چادرها اسكان يافته اند را بسيار مختل كرده است.

با توجه حجم بالاي آسيب ها و ويراني ها، آب، مواد غذايي، چادر و امكانات نخستين از جمله نيازهاي ضروري زلزله زدگان آبدانان و موسيان دهلران اعلام شده است.

خوشبختانه دو زمين لرزه آبدانان و دهلران با وجود زخمي كردن 317 نفر تاكنون تلفات جاني نداشته است.

بخش مورموري شهرستان آبدانان در فاصله 210 كيلومتري جنوب خاوري شهر ايلام روز دوشنبه محل وقوع زمين لرزه اي به قدرت 6.1 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) بود كه در نتيجه ان به بيش از 17 هزار منزل مسكوني اين شهرستان خسارت وارد كرد.

همچنين در ساعات پاياني دوشنبه شب نيز زمين لرزه اي قوي در بخش موسيان شهرستان دهلران واقع در 250 كيلومتري جنوب باختري شهر ايلام به وقوع پيوست كه 20 زخمي بر جاي گذاشت و خسارات زيادي به منازل مسكوني و تجاري اين منطقه وارد

كرد. ك/4

7177/565