۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۱۵
کد خبر: 81278361
T T
۰ نفر

ايلام- ايرنا- معاون امور عمراني استاندار ايلام گفت: زمين لرزه هاي متعددي كه از صبح روز گذشته در شهرستان هاي آبدانان و دهلران رخ داده است باعث وارد شدن خسارت به 12 هزار و 500 واحد مسكوني شد.

«شاپور پولادي» روز سه شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: 10 هزار واحد از اين شمار در مناطق شهري و روستايي شهرستان آبدانان قرار دارند كه بين 10 تا 100 درصد دچار خسارت شده اند.

وي افزود: همچنين دو هزار و 500 واحد نيز در شهرها و روستاها دهلران دچار آسيب ديدگي شده اند.

معاون استاندار ايلام از مجروح شدن 375 نفر در اثر زمين لرزه هاي شهرستان هاي آبدانان و دهلران خبر داد و يادآور شد: 315 نفر از اين شمار در آبدانان تحت درمان قرار گرفته و 60 نفر نيز مربوط به اهالي دهلران هستند.

پولادي ادامه داد: يك هزار و 750 تخته چادر تاكنون ميان مردم در مناطق زلزله زده بخش مورموري تقسيم شده است.

وي بيان كرد: همچنين در شهر آبدانان نيز يك اردوگاه براي اسكان 60 خانوار آسيب ديده در نظر گرفته شده است.

معاون امور عمراني استاندار ايلام تاكيد كرد: آبرساني سيار نيز روزانه به مناطق زلزله زده با استفاده از 20 دستگاه تانكر آبرسان انجام مي شود.

پولادي اضافه كرد: آرامش نسبي هم اكنون در شهرستان هاي آبدانان و دهلران برقرار است و مردم اين مناطق با اميدواري بسيار بيشتر در حال انجام امور خود است.

وي گفت: گروه هاي ستاد بحران ، بنياد مسكن و امور عمراني با حضور در مناطق آسيب ديده در حال ارزيابي و برآورد خسارت بويژه در بخش هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي ، شبكه برق و ديگر زيرساخت ها هستند.

معاون استاندار ايلام در پايان ابراز اميدواري كرد برآورد خسارت در مناطق زلزله زده در سريع ترين زمان ممكن به اتمام رسيده و گزارش لازم براي ارائه به مقام هاي كشور تدوين شود.

شهرستان هاي آبدانان و دهلران در طول دو روز گذشته بيش از 175 بار لرزيدند كه بزرگترين آن مربوط به زمين لرزه ساعت 7 و 2 دقيقه صبح روز گذشته با قدرت 6،1 ريشتر بود. ك/3

7173/540