۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۱۷
کد خبر: 81278609
T T
۰ نفر

وزیر علوم در بین قاطبه دانشگاهیان مقبولیت دارد

۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۱۷
کد خبر: 81278609
وزیر علوم در بین قاطبه دانشگاهیان مقبولیت دارد

گرگان - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بین قاطبه دانشگاهیان مقبولیت دارد و از نظر علمی و مدیریتی فردی توانمند است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علی نجفی نژاد' روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با تاكید بر این كه نمایندگان مجلس باید در زمینه استیضاح منصفانه قضاوت كنند اضافه كرد: رای منفی به استیضاح وزیر سبب می ‎شود تا خدمت فرجی دانا در آموزش عالی كشور تداوم یابد.

نجفی نژاد گفت: موضوعات مطرح شده در استیضاح وزیر، ناشی از عملكرد گذشته وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و وزیر دولت یازدهم همواره به دنبال حل مشكلات بودند.

سرپرست دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی گلستان در عین حال افزود: هر استیضاحی ساز و كار قانونی دارد و این حق نمایندگان است كه در برخی موارد نسبت به طرح استیضاح اقدام كنند.

وی با تاكید بر این كه شرایط امروز دانشگاه ‎ها مطلوب است، تاكید كرد: دانشگاه‎ ها دوره سختی را گذراندند، فضا برای فعالیت ‎های دانشجویی تنگ بود، اساتید احساس نگرانی می ‎كردند، اما شرایط فعلی فضای آرامی برای انجام فعالیت‎ های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.

نجفی نژاد با بیان این كه آرام بودن دانشگاه به معنای خاموش بودن آن نیست، گفت: دانشگاه باید در بخش‎ های مختلف فعال و پویا باشد.

وی افزود: بخشی از مسایلی كه نمایندگان مجلس نسبت به استیضاح وزیر علوم مطرح كردند در بسیاری از دانشگاه‎ ها وجود ندارد و دانشگاه ها در شرایط خوبی به سر می‎ برند.

به گزارش ایرنا، رضا فرجی دانا 5 آبان 92 سكان وزارت علوم را با كسب 159 رای موافق، 70 رای مخالف و 32 رای ممتنع از مجموع 271 رای اخذ شده نمایندگان مجلس بر عهده گرفت.

موضوع استیضاح فرجی دانا تنها دو ماه پس از كسب رای اعتماد مجلس در دی ماه سال گذشته از سوی مخالفان دولت یازدهم كلید خورد و سرانجام این تقاضای استیضاح با 51 امضا و در چهار محور روز چهارشنبه 22 مرداد در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

بسیاری از نمایندگان مجلس و صاحب نظران سیاسی و استادان دانشگاه ها، این اقدام را حركتی شتابزده و سیاسی می دانند و معتقدند كه فرجی دانا در طول یكسال گذشته عملكرد خوبی در وزارت علوم داشته و آرامش و نشاط بر دانشگاه های كشور حاكم شده است.

دانشگاه تخصصی علوم كشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیش از نیم قرن فعالیت و بهره مندی از خدمات 167 عضو هیات علمی جزء 10 دانشگاه برتر كشور است.

7467/602 / 2025
۰ نفر