۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۵۰
کد خبر: 81279500
T T
۰ نفر
روسیه درخواست فیفا برای كاهش تعداد ورزشگاههای میزبان جام جهانی 2018 را رد كرد

تهران- ایرنا- وزیر ورزش روسیه اعلام كرد این كشور درخواست فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) برای كاهش تعداد شهرها و ورزشگاهای میزبان جام جهانی 2018 را نپذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فیفا درخواست كرده است تعداد شهرهای میزبان این مسابقات از 11 شهر به 9 شهر و تعداد ورزشگاهها از 12 به 10 ورزشگاه كاهش یابد.

ویتالی موتكو وزیر ورزش روسیه گفت: طرح برگزاری جام جهانی 2018 در 12 ورزشگاه و 11 شهر تغییر نمی كند.

وی گفت: فیفا خواستار برگزاری مسابقات در 10 ورزشگاه و 9 شهر شده است كه شامل دو ورزشگاه در مسكو است. نمایندگان فیفا بزودی با ما دیدار می كنند و ما آنها را به شهرهای میزبان می بریم.

با این حال موتكو اظهار داشت: اگر تصمیمی برای كاهش تعداد ورزشگاهها وجود داشته باشد باید طی دو ماه آینده اتخاذ شود.

وی افزود: اگر این موضوع در جلسه كمیته اجرایی فیفا در ماه اكتبر مشخص نشود، بعد از آن هرگونه تغییری بسیار دیر خواهد بود و ما ساخت ورزشگاهها را در سال 2015 آغاز می كنیم.

بعد از جام جهانی 2014 در برزیل، سپ بلاتر رییس فیفا با اشاره به هزینه 11 میلیون دلاری میزبانی مسابقات خواستار بررسی مجدد طرحهای روسیه برای جام جهانی 2018 شد.

موتكو در ریودوژانیرو گفته بود كه روسیه 20 میلیارد دلار برای برگزاری جام جهانی 2018 اختصاص داده است.

بلاتر بعد از فینال جام جهانی برزیل گفت: جام جهانی چنان ابعادی پیدا كرده است كه برگزاری آن برای كشور میزبان و همچنین فیفا كار دشواری است.

بلاتر گفت ما در حال گفت و گو در مورد تعداد ورزشگاههای مطلوب برای برگزاری مسابقات هستیم كه بطور معقول، قابل كنترل و عملی برگزار شود.

ورزشی(6)**1584
۰ نفر