۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۲۱:۵۶
کد خبر: 81280625
T T
۰ نفر
دولت با وضعیت خزانه وعده كاری كه عملی نیست را به مردم نمی دهد

اردبیل - ایرنا - وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی گفت: دولت با توجه به شرایط اعتباری كشور و وضعیت خزانه در هیچ شرایطی قول كاری كه عملی شدنی نیست را به مردم نمی دهد.

دكتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی چهارشنبه شب در جمع مردم خلخال در مسجد جمعه این شهر افزود: در شرایطی كه دولت خزانه خالی را از دولت قبلی تحویل گرفته و در تمام بخش های مختلف با كسری بودجه مواجه است مردم نیز باید شرایط دولت را درك كنند.

وی گفت: وضعیت اشتغال و معیشت مردم پسندیده نظام اسلامی ایران نبوده و سختی زندگی مردم رییس جمهوری و اعضای هیات دولت را به شدت رنج می دهد ولی با این حال دولت با تمام توان برای حل این معضل اجتماعی فراگیر و پر كردن سفره خالی مردم با تمام توان خود تلاش می كند.

وی اظهار كرد: وضعیت اقتصادی كشور رو به بهبود بوده و با آرامشی كه در سایه همدلی و وحدت قوای سه گانه و مردم كشور حاكم شده به رونق اقتصادی كشور و بهبود معیشت مردم امیدوار هستیم.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با درخواست مسوولان و مردم خلخال مبنی بر استقلال دانشكده پزشكی این شهرستان از دانشگاه علوم پزشكی استان اردبیل موافقت می شود.

وی بیان كرد: نسبت به صدور مجوز برای استقلال دانشكده علوم پزشكی خلخال از دانشگاه علوم پزشكی استان موافق هستم و این دانشكده به زودی از استقلال لازم برخوردار خواهد شد.

وی گفت: به رغم این كه ساز و كار لازم برای استقلال دانشكده علوم پزشكی خلخال از جمله تعداد اعضای هیات علمی و چارت سازمانی مورد نیاز دانشكده علوم پزشكی خلخال هنوز آماده نیست ولی به دلیل اصرار مردم و مسوولان این شهرستان با استقلال دانشكده علوم پزشكی خلخال و برخورداری از ردیف اعتباری مستقل از مركز كشور موافقت می شود.

وی با قول مساعد برای تجهیز برخی از امكانات مورد نیاز پزشكی بیمارستان خلخال اظهار

كرد: هم اكنون وضعیت بیمارستان های اردبیل نیز دست كمی از بیمارستان خلخال نداشته و 480 تخت از 900 تخت بیمارستان های اردبیل به عمر بالای 50 سال رده خارج محسوب می شوند.

دكتر هاشمی بیان كرد: حل مشكلات و تحقق خواسته های مختلف اعلام شده از سوی فرماندار ، نماینده و امام جمعه خلخال در بخش های مختلف راه ، گردشگری ، توسعه صنعت و معادن و ایجاد اشتغال برای بیكاران این شهرستان در حال حاضر از عهده دولت خارج است.

وی افزود: در صورت جمع بندی مشكلات و ارائه یكی از این خواسته ها از سوی مردم و مسوولان شهرستان این كار از سوی دولت امكان پذیر خواهد بود.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام امیر رشتبری امام جمعه ، مهدی احمدی فرماندار خلخال و جلیل جعفری بنه نماینده مردم شهرستان های خلخال و كوثر نیز در این جلسه از فقدان راه های ارتباطی اصلی در منطقه به عنوان مهم ترین مشكل مردم این شهرستان یاد كرده و خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای تكمیل راه های در حال احداث خلخال به فیروزآباد ، خلخال به درام و احداث تونل در مسیر یكی از راه های خلخال به استان گیلان شدند.

به گزارش ایرنا ، وزیر بهداشت عصر امروز در بدو ورود خود به شهر خلخال مورد استقبال مسوولان و اهالی این شهر قرار گرفته و با حضور در گلزار شهدای این شهر و نثار گل بر گلزار شهیدان به شهدای گرانقدر خلخال و شهدای گمنام میهمان این شهر ادای احترام كرد.

خلخال در 105 كیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

7119/594/530