۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۰۴
کد خبر: 81282274
T T
۰ نفر

مورموری دو بار لرزید/ سه نفر دیگر رخمی شدند

۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۰۴
کد خبر: 81282274
مورموری دو بار لرزید/ سه نفر دیگر رخمی شدند

ایلام- ایرنا - دو پس لرزه هر یك به بزرگی 4.9 و 4.8 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر ) بعد از ظهر جمعه بخش «مورموری» در 50 كیلومتری آبدانان و 210 كیلومتری جنوب خاوری شهر ایلام را لرزاند.

به گزارش ایرنا به نقل از موسسه لرزه نگاری كشوری وابسته به موسسه ژئو فیزیك دانشگاه تهران، این پس لرزه ها به ترتیب ساعت 15و 11 دقیقه و 39 ثانیه و 15 و 9 دقیقه و 59 ثانیه روز جمعه در عمق 8 كیلومتری زمین رخ داده است.

وقوع این دو پس لرزه بزرگ باعث وحشت و نگرانی مردم بخش هشت هزار نفری مورموری و روستاهای اطراف شد.

اكنون جمعیت فراوانی از مردم این منطقه از ترس وقوع زمین پس لرزه های شدیدتر با وجود گرمای شدید هوا در فضاهای باز و زیر آفتاب سوزان به سر می برند.

مسوولان آبدانانی در تماس ایرنا اعلام كردند كه سه نفر در اثر زمین لرزه 4،9 ریشتری عصر امروز زخمی شده اند.

شهرستان آبدانان به ویژه بخش مورموری از ابتدای هفته جاری با زلزله های متعددی رو به رو بوده و تاكنون 427 زمین لرزه در این مناطق به ثبت رسیده است.

تنها از صبح امروز تاكنون 13 پس لرزه در این منطقه احساس شده است.

زمین لرزه 6،1 ریشتری صبح دوشنبه 27 مردادماه در بخش «مورموری» آبدانان با وارد كردن خسارت به 17 هزار واحد مسكونی، تجاری، اداری و تاسیسات زیربنایی این شهرستان و مناطق پیرامون آن باعث مجروح شدن حدود 500 نفر شد.

مورموری در فاصله 55 كیلومتری آبدانان و 210 كیلومتری شهر ایلام قرار دارد.

همچنین زمین لرزه دیگری به بزرگی 5.8 ریشتر شامگاه همان روز، بخش «موسیان» دهلران واقع در 250 كیلومتری جنوب باختری ایلام را لرزاند كه به منازل مسكونی، تجاری، اداری و زیرساختی این شهرستان آسیب عمده زد.

تاكنون نزدیك به 500 پس لرزه در كانون های اصلی زمین لرزه استان ایلام (مورموری و موسیان) ثبت شده است.

شدیدترین این پس لرزه ها عصر چهارشنبه گذشته به بزرگی 5.6 ریشتر در منطقه مورموری روی داد كه باعث مجروح شدن 12 نفر دیگر شد.

زمین لرزه های پرقدرت استان ایلام خوشبختانه هیچ كشته و تلفات انسانی به همراه نداشته است.

به گفته استاندار ایلام، زمین لرزه های آبدانان و دهلران به 18 هزار واحد مسكونی، تجاری، اداری و زیرساختی این شهرستان ها و مناطق پیرامونی آنها خسارت جزیی و كلی وارد كرده است.

حجم خسارت نیز بیش از 120 میلیارد تومان برآورد شده است. ك/1

7174/565