۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۰۲
کد خبر: 81286235
T T
۰ نفر
افزایش 40 میلیارد تومانی بودجه پرورشی آموزش و پرورش

تهران - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتبارات حوزه پرورشی در گذشته تنها سه میلیارد تومان بوده است كه این بودجه در دولت یازدهم به 40 میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، حمیدرضا كفاش روز دوشنبه در سومین روز از سی‌ویكمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق سراسر كشور اظهار داشت: با توجه به این میزان اعتبارات برنامه های متنوع پرورشی و فرهنگی برای سال تحصیلی جدید دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از جمله این برنامه ها اجرای طرح یك روز بانشاط در دو هزار مدرسه ابتدایی به صورت آزمایشی در سال جاری است كه همزمان با آن پژوهش این طرح نیز آغاز خواهد شد.

كفاش تصریح كرد: نتایج این بررسی در نهایت در اختیار وزیر آموزش و پرورش قرار می گیرد تا در صورت مثبت بودن ارزیابی ها ادامه پیدا كند و در غیر این صورت متوقف شود.

وی با بیان اینكه فعالیت تشكل‌های دانش‌آموزی در قالب كتابی تدوین شده و مبنای كار آنها در مدارس قرار می گیرد، از تجهیز كتابخانه‌های مدارس دوره ابتدایی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رایزنی‌هایی صورت گرفته و امسال كتابخانه‌های مدارس با اولویت دوره ابتدایی تجهیز می‌شود و در صورت نیاز برای دیگر پایه‌ها نیز این كار انجام می شود.

كفاش با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای كه با معاونت سینمایی وزارت ارشاد صورت گرفته است، تصریح كرد: بر اساس این تفاهم‌نامه 180 سالن آموزش و پرورش به سالن سینمایی تبدیل می‌شود كه این كار با امكانات معاونت سینمایی وزارت ارشاد خواهد بود.

وی همچنین از دستور كار قرار گرفتن اجرای طرح حفظ موضوعی آیات قرآن، احیای دارالقرآن‌ها و بازنگری مدارس قرآنی خبر داد و گفت: 5 هزار معلم قرآنی باید در مدارس قرآنی و دارالقرآن‌ها بر اساس اولویت ساماندهی شود و مازاد این نیروها به عنوان مربیان پرورشی و آموزگار در مدارس ابتدایی مشغول به كار شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش از اعزام دانش آموزان به عتبات عالیات در صورت فراهم بودن شرایط امنیتی عراق به عنوان دیگر برنامه های سال آینده نام برد و گفت: قصد داریم از آبان ماه دانش‌آموزان دختر را به همراه مادر و دانش‌آموزان پسر را به همراه پدر در صورت آرام بودن شرایط به كربلا اعزام كنیم.

سی و یكمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق كشور كه از یكم شهریورماه در مركز همایش های بین المللی رازی آغاز به كار كرده، عصر امروز پایان می یابد.

فراهنگ (3)**1883**1601**
۰ نفر