۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۳۵
کد خبر: 81289000
T T
۰ نفر
بهروان : لیگ دسته یك فوتبال سال آینده دریك گروه برگزار می شود

تهران - ایرنا - مسئول كمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت : رقابت های فصل آینده این لیگ با موافقت باشگاه های لیگ دسته یك در یك گروه و با حضور 20 تیم برگزار خواهد شد.

غلامرضا بهروان روز چهارشنبه در مراسم قرعه كشی لیگ دسته یك فصل 93 - 94 باشگاه های كشور( جام آزادگان) افزود : در رقابت های امسال سعی شده است كه رقابت ها بدون كمترین وقفه برگزار شود و روزهای فیفا دی نیز در تنظیم رقابت ها مورد توجه قرار گیرد . هم اكنون برنامه یك ساله برای رقابت ها تدوین شده است .

وی با بیان این كه باشگاه های دسته یك همانند لیگ برتر باید ساختار باشگاهی داشته باشند و سقف قرار دادها را رعایت كنند ، گفت : سازمان بازرسی كل كشور بر روی قرار داد بازیكنان حساس است و به كوچكترین ایرادات توجه دارد .

وی خاطرنشان كرد كه برگزاری مسابقات لیگ دسته یك بر عهده سازمان لیگ گذاشته شده است .كنفدراسیون فوتبال آسیا به لیگ دسته یك توجه دارد و باشگاه های لیگ دسته یك با رعایت استانداردها برای اخذ مجوز حرفه ای معرفی خواهند شد.

وی همچنین خاطرنشان كرد : سازمان لیك فوتبال 11 میلیارد و 700 میلیون تومان از حامی مالی ( اسپانسر )سال گذشته طلب دارد كه بخشی از آن مربوط به باشگاه های لیگ دسته یك است .

بهروان گفت : براساس تصمیم اتخاذ شده ، سازمان لیگ فوتبال مبلغ 60 میلیون تومان ورودیه لیگ دسته یك كشور را از باشگاه ها نمی گیرد و به حساب درآمد آنها خواهد گذاشت اما باشگاه ها باید حق عضویت سالانه را به فدراسیون فوتبال بپردازند.

وی با اشاره به قرارداد 160 میلیارد و 700 میلیون تومانی سازمان لیگ برای تبلیغات محیطی لیگ دسته یك و برتر گفت : پنج درصد این مبلغ برای هیات های لیگ برتر، 5 درصد برای سازمان لیگ و 10 درصد نیز برای فدراسیون فوتبال است كه برای فوتبال پایه هزینه خواهد شد.

وی در پایان از باشگاه های دسته یك خواست آكادمی فوتبال پایه خود را راه اندازی كنند.

در این مراسم لگوی جدیذ لیگ دسته یك كشور رونمایی شد.

لیگ دسته یك باشگاه های كشور (جام آزادگان) از 12 مهرماه با حضور با 24 تیم در دو گروه 12 تیمی برگزار خواهد شد.

ورزشی **1067**1581