۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۲۳
کد خبر: 81295061
T T
۰ نفر
امیر موسوی: هزینه تجاوز به آسمان ایران بسیار سنگین است

تهران - ایرنا - جانشین فرمانده كل ارتش جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد : هزینه تجاوز به آسمان ایران اسلامی بسیار گزاف، سنگین و شكننده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیر سرتیپ 'عبدالرحیم موسوی» این مطلب را روز دوشنبه و در مراسم صبحگاه مشترك یگان های نمونه نیروهای سه گانه ارتش، قرارگاه پدافند هوایی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی عنوان كرد كه به مناسبت فرارسیدن روز دهم شهریور سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش برگزار شد.

جانشین فرمانده كل ارتش افزود: پدافند هوایی كشور در زمینه كشف و شناسایی هواپیماهای متجاوز به حریم آسمان كشور بشدت برخورد خواهد كرد.

وی تصریح كرد ، پدافند هوایی در كنار سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با درك كاملی از تهدیدات موجود اقدام به بازسازی و توانمندی خود كرده به طوری كه تمام این تلاش ها در زمانی در دستور كار این قرارگاه قرار گرفته است كه پرسنل آن در تمام مدت شبانه روز در حالت آماده باش عملیاتی هستند.

امیر موسوی گفت: مسیر رشد و بالندگی پدافند هوایی از روز 10 شهریور 87 با فرمان مبارك و تاریخی مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم كل قوا شكل گرفت و این قرارگاه كه مزین و متبرك به نام مقدس حضرت خاتم الانبیا (ص) است ماموریت یافت به عنوان خط مقدم دفاع در مقابل هرگونه تهدید هوایی دشمن با بهره گیری از توان عملیاتی نیروهای مسلح و بخش كشوری با تاسیس فرماندهی كنترل و نظارت كشوری از آسمان ایران اسلامی صیانت كند.

وی افزود: امروز با وجود تهدیدات همه جانبه استكبار جهانی دشمنان نظام اسلامی توانسته ایم با بهره گیری از ظرفیت های علمی پژوهشكده ها ، مراكز دانشگاهی، شركت های دانش بنیاد و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اقدام به طراحی و ساخت انواع تجهیزات پدافند هوایی در حوزه های كشف و شناسایی كنیم كه می توان به رادارهای راهبردی اشاره كرد كه می توانند تمام تحركات دشمن را در فراسوی مرزها رصد كنند.

وی افزود: سازمان های بین المللی بارها امنیت آسمان جمهوری اسلامی ایران را كه توسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) حفاظت و صیانت می شود، تایید و آن را فضایی امن برای پرواز ایمن تمام هواپیماهای مسافربری و نظایر آن اعلام كرده اند.

اجتمام (3) ** 7029 ** ل.ا