۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۲۳:۵۲
کد خبر: 81296228
T T
۰ نفر
ظریف: اراده ایران بر مذاكره و تثبیت حقوق هسته ای ملت است

تهران – ایرنا - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «دووال»، رییس پارلمان بلژیك خاطر نشان كرد: اراده تهران بر انجام مذاكره و تثبیت حقوق هسته ای ملت ایران و رفع تحریم های نامشروع و غیر قانونی است.

به گزارش اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، «محمدجواد ظریف» روز دوشنبه با تشریح سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اعتدال، تعامل سازنده و احترام متقابل، روابط پارلمانی میان تهران و بروكسل را با اهمیت خواند و از گسترش تعامل و ارتباط میان مجالس دو كشور استقبال كرد.

ظریف در ادامه، طرح پیشنهادی رییس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل در سال گذشته و تصویب قطعنامه ای در زمینه مبارزه با افراطی گری را محمل و بستر مناسبی برای همكاری میان كشورها دانست و مبارزه جمعی با افراطی گری و تروریسم را راه حل این معضل و پدیده ضد بشری عنوان كرد.

دووال رییس مجلس بلژیك نیز در این دیدار، سفر وزیر خارجه بلژیك به تهران را نشانه اراده سیاسی بروكسل برای ارتباط نزدیك با تهران توصیف كرد و با اشاره به انجام سفرهای پارلمانی، ایجاد فرصت های بیشتر برای گفت وگو و تبادل نظر را زمینه ساز شناخت دقیق دو طرف و استفاده از فرصت های همكاری دانست.

در ادامه این نشست، اهمیت مشورت نزدیك و تبادل نظر مستمر و فراهم ساختن زمینه های همكاری مورد تاكید دو طرف قرار گرفت.

شبس (1) 1346 **1551
۰ نفر