۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۰۵
کد خبر: 81296513
T T
۰ نفر

پیش بینی آب و هوا در سال 2050/ سیل و موج گرما

۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۰۵
کد خبر: 81296513
پیش بینی آب و هوا در سال 2050/ سیل و موج گرما

تهران-ایرنا- سازمان جهانی هواشناسی (WMO) ویدیویی منتشر كرده است كه نشان می دهد وضعیت آب و هوا در سال 2050 چگونه خواهد بود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، این گزارش آب و هوایی توضیح می دهد كه چگونه خشكسالی، سیل و موج گرما می تواند مشكلاتی را در 36 سال آینده به وجود آورد.

به گفته محققان، درصورتیكه انتشار گازهای گلخانه ای همچنان افزایش یابد، متوسط دمای اتمسفر زمین در انتهای قرن 21 به بیش از چهار درجه سانتی گراد افزایش می یابد.

سازمان هواشناسی جهانی برای كشف اینكه این افزایش دمای هوای چه معنی برای مردم زمین خواهد داشت از گزارشگرهای آب و هوایی تلویزیون دعوت كرد تا یك گزارش آب و هوایی را از سال 2050 به تصویر بكشانند.

نتیجه این ارزیابی به یك خلاصه چشمگیر از سناریوهای احتمالی بر اساس اكثر علوم آب و هوایی روز منجر شد.

این گزارش آب و هوایی در مورد مردم سراسر اروپا، آمریكای جنوبی و آمریكا است .

یك تیزر ویدیویی از این گزارش روز دوشنبه منتشر شد و ویدیوهای شبكه های مختلف به تدریج از ماه سپتامبر در وب سایت سازمان جهانی هواشناسی منتشر می شود.

این ویدیو نشان می دهد درحالیكه تغییرات آب و هوای جهانی است اما اثرات آن محلی خواهد بود.

هدف این طرح حمایت از بحث هایی خواهد بود كه در اجلاس آب و هوایی سازمان ملل در 23 سپتامبر (اول مهر) 2014 مطرح خواهد شد.

«بان كی مون» دبیر كل سازمان ملل در این اجلاس امیدوار است رهبران جهان را متقاعد سازد تا اقدام قاطعی علیه تغییرات آب و هوایی اتخاذ كنند.

سازمان جهانی هواشناسی امیدوار است كه این اجلاس به امضای یك توافق نامه حقوقی معنی دار بیانجامد تا انتشار گازهای گلخانه ای از سال آینده به اندازه چشمگیری كاهش یابد.

علمی(6)**2038**1440
۰ نفر