۱۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۱۳
کد خبر: 81298361
T T
۰ نفر
34 طرح صنعتي و خدماتي همزمان با هفته تعاون در فارس افتتاح مي شود

شيراز -ايرنا- مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان فارس گفت: 34 طرح صنعتي، خدماتي و كشاورزي و مسكن مهر اين اداره كل با اعتباري بالغ بر يك هزار و 260 ميلياردريال همزمان با هفته تعاون در فارس افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سهراب مختاري چهارشنبه در نشست خبري با خبرنگاران در شيراز افزود: همزمان با هفته تعاون كه از 12 تا 18 شهريور خواهد بود، برنامه انتخاب تعاوني هاي برتر استان و برگزاري جشنواره و نمايشگاه تعاوني ها را نيز خواهيم داشت.

وي ادامه داد: همچنين در اين ايام فروش محصولات مختلف را با تخفيف ويژه در فروشگاههاي تعاوني بخصوص تعاوني هاي مصرف خواهيم داشت.

مختاري، ديدار تعاون گران با نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز و همچنين استاندار فارس را از ديگر برنامه هاي هفت تعاون برشمرد.

وي، در خصوص روند انتخاب و معرفي تعاوني هاي برتر گفت: 380 تعاوني استان فارس با مراجعه به سامانه ثبت نام تعاوني هاي برتر كشور اقدام به ثبت نام كرده اند كه از ابن تعداد 80 تعاوني از رتبه بالاتري برخوردار هستند.

او افزود: تعاوني هاي برتر از ميان 17 گرايش انتخاب مي شوند كه در گام اول در هر گرايش 17 تعاوني و در نهايت در هر گرايش يك تعاوني به عنوان تعاوني برتر انتخاب و معرفي مي گردد.

مختاري افزود: سه تعاوني نيز به عنوان تعاوني برتر در سطح ملي انتخاب و معرفي مي شود.

وي، در بخش ديگري از سخنان خود، تعداد تعاوني هاي استان فارس را 10 هزار و 63 تعاوني برشمرد و گفت: دو ميليون و 700 هزار نفر در اين تعاوني ها عضويت دارند كه اين تعداد بدون احتساب 946 هزار عضو تعاوني هاي سهام عدالت است.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي اظهار كرد: اين آمار نشان مي دهد كه طيف وسيعي از مردم استان تحت پوشش اين تعاوني ها قرار دارند.

مختاري گفت: از مجموع 10 هزار و 63 تعاوني استان پنج هزار و 500 تعاوني فعال است.

او تصريح كرد: مي كوشيم تا تعاوني هايي غير فعال هم به چرخه اقتصادي بازگردند و اگر مشكلي با ديگر دستگاهها دارند آنها را حل و فصل كنيم.

وي اضافه كرد: از ابتداي آغاز فعاليت دولت تدبير و اميد، حدود 663 تعاوني در استان به ثبت رسيده كه از اين بابت استان فارس در كشور پيشرو است.

مختاري ادامه داد: استان فارس با تشكيل 40 تعاوني در مردادماه امسال با 513 عضو و فراهم آوردن 403 فرصت شغلي رتبه نخست را در كشور در اختيار دارد.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي در خصوص تعاوني هاي فراگير ملي هم گفت: از ابتداي شروع فعاليت دولت يازدهم تاكنون هشت تعاوني فراگير ملي در استان فارس تشكيل شده كه 30 درصد از تعاوني هاي فراگير كشور را به خود اختصاص مي دهد.

وي، در خصوص انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بين استانداري فارس، اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي و شركت هاي تعاوني دانش بنيان هم گفت: اين تفاهم نامه نيز با هدف توسعه و تشكيل شركت هاي تعاوني دانش بنيان انعقاد خواهد شد.

مختاري افزود:اينك حدود 70 شركت تعاوني دانش بنيان در استان فارس داريم كه اين تعداد جايگاه مناسبي را براي فارس در كشور تعريف كرده است.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي فارس گفت: همچنين به دنبال اين هستيم تا تمام وظايف تصدي گري اين اداره كل را با هدف چابك سازي دولت به اتاق تعاون واگذار كنيم و اين اداره كل بيشتر به ايفاي نقش نظارتي بپردازد.ك/2

678/ 667