۱۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۱۴
کد خبر: 81300686
T T
۰ نفر
امام جمعه دزفول:
اقتدار نظام اسلامي در معادلات جهاني رو به گسترش است

دزفول - ايرنا - خطيب جمعه دزفول گفت: اقتدار نظام اسلامي ايران در عرصه بين الملل و معادلات جهاني رو به گسترش است.

به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام 'سيدمحمدعلي قاضي دزفولي' در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه دزفول در مصلاي امام علي(ع) افزود: شرايط جديد جهاني ايجاب مي كند تا در عرصه علم و فناوري ، اقتصاد و فرهنگ در كشور تلاش بيشتري صورت گيرد.

وي راهكار مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن در جنگ نرم را تقويت و گسترش فعاليت هاي فرهنگي و ديني در جامعه دانست.

خطيب جمعه دزفول در ادامه با اشاره به ديدار اخير اعضاي مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب و تاكيد معظم له به اهميت وحدت و همدلي در جامعه گفت:تفرقه توطئه دشمن براي ضربه زدن به نظام است لذا مردم و مسوولان بايد وحدت خود را حفظ كنند.

وي همچنين به مقاومت مردم غزه در جنگ 51 روزه اشاره كرد و گفت:با مقاومت مردم غزه ، قدرت پوشالي غرب رو به افول نهاده است.

حجت الاسلام قاضي دزفولي در فرازي ديگر از خطبه هاي اين هفته نماز جمعه با گراميداشت 11 ذي القعده خجسته سالروز ميلاد امام رضا (ع) افزود:آستان قدس رضوي نگين ايران اسلامي است.

خطيب جمعه دزفول همچنين با تشريح واقعه 17 شهريور سال 1357 گفت:اين حادثه هولناك نقطه تاريك رژيم پهلوي است كه عمق سفاكي و رضالت رژيم را ثابت كرد.

وي درس يوم الله 17 شهريور را ايثارگري و فداكاري دانست و گفت:پيام اين روز شكست ناپذيري ملتي است كه شهادت را انتخاب كرده است.

حجت الاسلام قاضي دزفولي در ادامه با گراميداشت روز حضرت سبزقبا(ع) بر گسترش اين پايگاه به عنوان يك مركز فرهنگي در كشور تاكيد كرد.

خطيب جمعه دزفول همچنين از افتخار آفريني دانش آموزان دزفول در المپياد جهاني علوم و فنون تقدير كرد و گفت:در اين مسابقات علي انصاري موفق به كسب مدال طلا ،ريحانه طاعي زاده رتبه سوم و يوسف شلاگه ديپلم افتخار را كسب كردند كه موجب افتخار دزفول است.

وي همچنين افتخار آفريني ورزشكاران كشورمان در مسابقات واليبال و پيروزي در مقابل تيم آمريكا را به جامعه ورزشكاران تبريك گفت.

امام جمعه دزفول به بازگشايي مدارس و آغاز سال تحصيلي نيز اشاره كرد و از والدين دانش آموزان خواست در روزهاي باقيمانده تا آغاز سال جديد تحصيلي ، آموزش و پرورش را در آماده سازي مدارس ياري كنند.

وي در خاتمه از تلاش براي حل مشكل يكي از مدارس دزفول تا قبل از آغاز سال تحصيلي خبر داد.

7278/648