۱۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۹:۳۱
کد خبر: 81302262
T T
۰ نفر
استاندارخوزستان : كشاورزان در طرح سرشماري بهره برداران كشاورزي همكاري كنند

اهواز- ايرنا- استاندار خوزستان گفت: كشاورزان خوزستاني با آمارگيران طرح سرشماري بهره برداران كشاورزي براي نفع منطقه و ملي همكاري كنند.

به گزارش ايرنا' عبدالحسن مقتدايي' شنبه در جلسه ستاد سرشماري عمومي كشاورزي استان در محل استانداري خوزستان اظهار داشت: با كشاورزاني كه در طرح سرشماري بهره برداران كشاورزي بيشترين همكاري را داشته باشند، در طرح هاي كشاورزي به ويژه طرح 550 هزار هكتاري همكاري مي شود.

وي با اشاره به اينكه اين سرشماري به نفع استان و كشور خواهد بود و آماردهي غلط صدمات زيادي را مي تواند به بخش كشاورزي استان وارد كند.

مقتدايي در ادامه بيان داشت: مسئولان در شهرها و روستاها براي اعتماد سازي در بين كشاورزان و همكاري هر چه بيشتر كشاورزان با ماموران آمار بايد تا زمان آغاز طرح اين طرح را دربين كشاورزان توجيه و معرفي كنند.

عالي ترين مقام دولت در ادامه افزود در حال حاضر 200 هزار بهره بردار كشاورزبا توليد 109محصول كشاورزي در استان وجود دارد و بايد در دوره طرح روزانه ازپنج هزار بهره بردار آمارگيري شود.

وي گفت: براي اجراي اين طرح به 508 آمار گير نياز است كه اين آمارگيرها توسط فرمانداران و سازمان جهاد كشاورزي تعيين مي شوند و دوره هاي آموزشي آمارگيران تا يك هفته آينده برگزار مي شود.

استاندار خوزستان در ادامه افزود: به منظور اينكه كشاورزان از امكانات و امتيازات برخوردار باشند بايد در ارائه آمار دقيق به ماموران آمار همكاري لازم را داشته باشند تا گامي بلند در بهبود هر چه بيشتر كشاورزي استان برداشته شود.

همچنين در ادامه جلسه مديركل دفتر آمار و اطلاعات استانداري خوزستان اظهار داشت: براي انجام اين طرح به 150 خودرو در سراسر استان نياز است كه فرمانداران و بخشداران بايد اين خودروها را در اختيار ماموران آمار قرار دهند.

' سيد لطف الله هاشمي' در ادامه افزود: ماموران آمار در دسته هاي شش نفره تقسيم مي شوند كه براي هرگروه يك معاون فني و اجرايي نيز در نظر گرفته مي شود.

وي افزود: سرشماري يك كار گسترده و اجرايي است و آمارگيري مقدمات گسترده اي براي برنامه ريزي دقيق در آينده است.

7158/551