۱۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۴۱
کد خبر: 81302918
T T
۰ نفر
نمایش ابتكارات دانش آموزان در جشنواره كانون های فرهنگی و تربیتی

تهران - ایرنا - مدیر كل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از برگزاری اولین جشنواره ملی دستاوردهای كانون های فرهنگی تربیتی كشور در روزهای 22 تا 26 شهریورماه جاری خبر داد و گفت: در این جشنواره در قالب نمایشگاهی ابتكارات دانش آموزان به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، مهدی علی اكبر زاده در نشست خبری روز یكشنبه اظهار داشت: این جشنواره با هدف تبادل تجربه و بهره گیری از تجارب كانون هایی كه در روند اجرای برنامه ها دارای ابتكارات هستند و تاكید بر نقش مكمل بودن كانون های فرهنگی و تربیتی در نظام آموزش و پرورش كشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: ‌این جشنواره همچنین اهدافی چون شناخت خلاقیت ها و ابتكارات كانون ها در زمینه تولیدات كانونی، ارزیابی، اصلاح، تكمیل و تدوین برنامه های پویا و روزآمد منطبق با نیازها و خواسته های دانش آموزان، شناسایی روش های نوین به منظور افزایش كیفیت بخشی برنامه های كانون و تقدیر از روسا، كارشناسان، مربیان و دیگر عوامل كانون های برتر كشور را دنبال می كند.

مدیر كل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش بیان كرد: در گذشته شاهد تعطیلی برخی كانون های فرهنگی و تربیتی و واگذاری آنها به بخش آموزش و تبدیل به مدرسه بوده ایم از این رو بنا داریم با برگزاری جشنواره مذكور بار دیگر كانون های فرهنگی و تربیتی را احیا كنیم چرا كه در عصر ارتباطات، كانون ها امن ترین فضا برای پشتیبانی فعالیت های دانش آموزان هستند.

علی اكبر زاده با اشاره به اینكه این جشنواره همچنین ما را به سوی ارایه الگویی شایسته از یك كانون ایده آل با چشم انداز 1404 هدایت خواهد كرد، اظهار داشت:‌ اكنون یك هزار و 200 كانون فرهنگی و تربیتی با 760 هزار عضو ثابت و یك میلیون و 450 هزار عضو غیرثابت در سراسر كشور فعالیت دارد.

مدیر كل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش به برنامه ها و بخش های مختلف جشنواره كه در فضایی حدود شش هزار مترمربع و در كانون شهید مفتح شهر تهران برگزار می شود اشاره كرد و گفت:‌ در بخش كارگاه ها فعالیت های آموزشی و تولیدی در حوزه های فرهنگی، هنری، علمی، فنی و مهارتی و ورزشی به نمایش گذاشته می شود و دانش آموزان به صورت نمادین در این كارگاه ها مشغول فعالیت خواهند شد.

علی اكبرزاده تصریح كرد: در بخش گالری نیز آثار و تولیدات دانش آموزان در بخش های كارگاهی، انجمن ها، ابتكارات و خلاقیت ها و نمونه هایی از فعالیت های كانون به نمایش گذاشته می شود.

وی بخش فروشگاهی را از دیگر بخش های این جشنواره عنوان كرد و افزود: در این بخش به منظور كارآفرینی و درآمدزایی آثار دانش آموزان و تولیدات كانون ها از جمله تولیدات هنرهای دستی و تجسمی همچون بافندگی، خیاطی، آشپزی، شیرینی پزی، عروسك سازی، سفال و نجوم به فروش می رسد.

مدیر كل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اضافه كرد: در بخش شبانگاهی نیز بازدیدكنندگان شاهد فعالیت هایی از جمله اجرای سرود، نمایش، نقالی خوانی، معرفی و تجلیل از پیشكسوتان، صاحبنظران و دانش آموزان برتر خروجی كانون ها به همراه جشنواره غذاها و دسرهای بومی و محلی خواهند بود.

علی اكبرزاده خاطرنشان كرد: در بخش تالار گفت و گو نیز در مدت چهار روز برگزاری جشنواره روزانه 300 نفر از مدیران كانون های فرهنگی و تربیتی سراسر كشور حضور یافته و به ارایه دیدگاه ها، مقالات، آسیب شناسی كانون و پرسش و پاسخ در خصوص كانون می پردازند.

فراهنگ (3)**1883 ** 1569