۱۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۲۴
کد خبر: 81304218
T T
۰ نفر
رضازاده: در اینچئون چهار یا پنج مدال می گیریم/ با دو طلا طلسم شكسته می شود

تهران - ایرنا - رییس فدراسیون وزنه برداری در آستانه بازی های آسیایی 2014 اینچئون اظهار امیدواری كرد، وزنه برداران ایران در این دوره موفق به كسب چهار یا پنج مدال شوند اگرچه كسب دو مدال طلا برای وزنه برداری ایران در این بازی ها ركورد محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، حسین رضازاده كه امروز (دوشنبه) در ادامه نشست های خبری فدراسیون های اعزامی به بازی های آسیایی در كمیته ملی المپیك پاسخگوی خبرنگاران بود، گفت: اگر بتوانیم دو مدال طلا در این رقابت ها كسب كنیم، می توانیم بعد از 36 سال ركورد شكنی كنیم و برای ایران عزیز افتخار آفرین باشیم.

وی با بیان اینكه تمرینات تیم ملی وزنه برداری از اسفند 92 با حضور 22 نفر در تهران آغاز شده است، گفت: این تمرینات با دو هدف آماده سازی تیم ملی برای حضور در بازی های آسیایی اینچئون و رقابت های جهانی قزاقستان آغاز شد.

به گفته رضازاده، كسب مدال های رنگارنگ در اینچئون و كسب سهمیه المپیك 2016 برزیل اهداف اصلی تمرینات تیم ملی است كه از اسفند ماه با مربیگری بهمن زارع آغاز شده است.

وی ادامه داد: اردوها در تهران آغاز شد، سپس تیم مدت 35 روز در چابكسر اردو زد. پس از آن نیز راهی مجارستان شد و مدت 20 روز نیز در كمپ تاتا این كشور تمرینات را پیگیری كرد.

رییس فدراسیون وزنه برداری با بیان اینكه تمرینات هم اكنون در تهران در حال پیگیری است، گفت: اولین گروه وزنه بردارن 23 شهریورماه راهی كره جنوبی می شوند و گروه دوم آنان 26 شهریور ماه تهران را به مقصد اینچئون ترك خواهند كرد. مسابقات وزنه برداری نیز روز 29 آغاز می شود.

وی در ادامه به حضور مجید عسگری وزنه بردار وزن 56 كیلوگرم كشورمان در كاروان اعزامی به كره جنوبی اشاره كرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب این نخستین باری است كه در دسته 56 كیلوگرم در بازی های آسیایی نماینده داریم.

رضا زاده همچنین با ارایه گزارش كوتاهی از وزنه برداران اعزامی به اینچئون در دسته های های مختلف به رقبای آنها كه بیشتر از كشورهای چین، كره جنوبی، كره شمالی، قزاقستان و ازبكستان هستند اشاره كرد و گفت: وزنه برداران رقابت سختی در پیش دارند چون تمامی كشورها برای كسب مدال به اینچئون می روند.

وی در مورد شرایط برگزاری ركوردگیری تصریح كرد: هدف از ركوردگیری این بود كه 9 وزنه بردار ما بتوانند در شرایطی شبیه مسابقه خود را محك بزنند.

رییس فدراسیون وزنه برداری در زمینه استفاده از مكمل مجاز توسط ورزنه برداران گفت: بر اساس تفاهم نامه ای كه با فدراسیون پزشكی و نادو امضا كرده ایم هر سال فهرست مكمل های مجاز را در اختیار كادر فنی قرار می دهیم و چندین دوره نیز كلاس های آموزشی برای مربیان برگزار كرده ایم.

رضازاده بااشاره به برگزاری مسابقات جهانی قزاقستان در فاصله 45 روز بعد از پایان بازی های آسیایی ادامه داد: وزنه برداران بلافاصله بعد بازی های آسیایی وارد اردو می شوند و با توجه به كار سختی كه در پیش دارند باید تلاش كنیم با كمك مسوولان دغدغه مالی نداشته باشند تا بتوانند برای كشور افتخار كسب كنند.

وی در خصوص استعفا از شورای شهر نیز خاطر نشان كرد: برخیسعی می كنند فدراسیون هایی كه موفق بوده اند را به حاشیه ببرند. اما من تابع قانون هستم و طبق قانون عضویت در شورای شهر شغل نیست. امیدوارم تا اسفند به نتیجه خوبی در این زمینه برسیم.

بازی های آسیایی 2014 اینچئون از 28 شهریورماه رسما آغاز خواهند شد و 12 مهرماه نیز به كار خود پایان می دهد.

هفدهمین دوره بازیهای آسیایی امسال در 36 رشته المپیكی و غیر المپیكی برگزار می شود و كاروان ایرانی با 290 ورزشكار در 22 رشته این رقابت ها مقابل رقبا به میدان خواهند رفت.

تكواندو (زنان ومردان)، تیروكمان (زنان و مردان)، دوومیدانی (زنان و مردان)،قایقرانی (زنان و مردان)،كبدی (زنان و مردان)،كاراته (زنان و مردان) ، تیراندازی (زنان و مردان )، ووشو (زنان و مردان) ، فوتبال (تیم امید)، وزنه برداری، هندبال، جودو، بسكتبال، بوكس، دوچرخه سواری، شمشیربازی، كشتی آزاد و فرنگی، والیبال سالنی، شنا، ژیمناستیك، تنیس روی میز (زنان و مردان) و بدمینتون (زنان و مردان) 22 رشته اعزامی ایران به هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون هستند.

ورزشی (3)**9126/1828**1379
۰ نفر