ارتقا بهره ‌وری نیروی كار افزایش بهره وری عوامل تولید را به دنبال دارد

تهران - ایرنا - معاون امور تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: از آنجا كه هم اكنون بهره‌وری سرمایه در بخش تعاون پایین است تعاونی‌ها می‌ توانند با ارتقا بهره ‌وری در نیروی كار، بهره ‌وری سرمایه و دیگر عوامل تولید را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سیدحمید كلانتری در همایش تعاون، بهره‌وری و اقتصاد مقاومتی كه دوشنبه شب در محل وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی تشكیل شد، با بیان اینكه هم اكنون نزدیك به یك میلیارد نفر در بخش تعاون سراسر جهان عضو هستند، افزود: در حال حاضر 100 میلیون شغل از طریق بخش تعاون در جهان ایجاد شده است.

وی افزود: تعاونی ‌ها در همه عرصه‌ ها به ویژه در حوزه بانكی بسیار موفق عمل كرده اند و وجود چهار هزار و 200 بانك تعاونی در دنیا نشان ‌دهنده نقش مهم این بخش در اقتصاد سراسر جهان است.

وی در خصوص ارتباط بین تعاون، بهره ‌وری و اقتصاد مقاومتی، افزود: هم اكنون بهره ‌وری سرمایه در بخش تعاون پایین است كه تعاونی ‌ها می‌ توانند با ارتقا بهره ‌وری در نیروی كار، استفاده بهینه از سرمایه و عوامل تولید را افزایش دهند.

معاون امور تعاون بر بكارگیری بخش تعاون از روش ‌های نوین مدیریت برای بهره ‌ور كردن تعاونی تاكید كرد و گفت: توانمندی و كارآمدسازی تعاونی‌ ها از جمله مواردی است كه در سایه بازنگری در فرهنگ تعاون و آموزش‌های لازم در حوزه مدیریتی و توانمندی نیروی كار تعاونی می‌ تواند عملیاتی شود.

كلانتری تعاونی ها و اتحادیه ها را به رعایت شرح وظایف و عمل به آن دعوت كرد و گفت: ارتقا بخش تعاون نیازمند حمایت دولت و رفع آسیب‌ های درونی شبكه تعاونی ‌ها است.

وی با بیان اینكه باید بهره ‌وری سرمایه در بخش تعاون افزایش یابد، افزود: بانك توسعه تعاون می‌ تواند در این زمینه نقش موثر ایفا كند.

كلانتری با اشاره به اینكه بهره ‌وری برای كارآمد كردن تعاونی‌ ها از طریق گسترش تعامل بین شبكه‌ ای باید انجام شود، افزود: در صورتی كه شبكه تعاون به ‌درستی مدیریت و از روش ‌های جدید و مدرن مدیریتی جهت بهره‌وری در این بخش استفاده شود، دستیابی به سهم 25درصدی تعاون در اقتصاد میسر خواهد شد.

وی اضافه كرد: بنابراین توانمندسازی تعاونی‌ها برای افزایش بهره ‌وری این بخش اجتناب ناپذیر است، ضمن آنكه فرهنگ تعاون باید در ذهن مردم بازسازی شود.

اقتصام(3)9123**1558
۰ نفر