نگاهي به عملكرد استراليا در دور مقدماتي؛ زرد و سبز پوشان در برترين ها نماينده ندارند

تهران - ايرنا - تيم ملي واليبال استراليا نخستين حريف ايران در مرحله دوم رقابت هاي قهرماني جهان، با سه شكست و دو پيروزي به مرحله دوم رقابت هاي قهرماني جهان راه يافت.

به گزارش ايرنا، تيم ملي واليبال استراليا در پنج ديدار دور مقدماتي موفق به كسب 5 امتياز شد و با قرار گرفتن در رتبه چهارم به دور دوم قهرماني جهان صعود كرد.

ملي پوشان اين كشور در دور مقدماتي برابر تيم هاي كامرون (سه بر صفر) و ونزوئلا (سه بر دو ) به پيروزي رسيدند و مقابل تيم هاي لهستان (سه بر صفر)، صربستان (سه بر يك) و آرژانتين (سه بر صفر) مغلوب شدند.

توماس ادگار بازيكن شماره 6 اين تيم كه در پست قدرتي كار مي كند در تركيب ثابت اين تيم قرار دارد و بيشترين پاس را نيز در پنج ديدار دور مقدماتي در حمله هاي استراليا از ديگر بازيكنان دريافت كرده است.

اين بازيكن امتيازآورترين بازيكن استراليا در دور مقدماتي بود و از مهرهاي كليدي اين تيم نيز محسوب مي شود.

آدام وايت و ايدن زينگل بازيكنان شماره 9 و يك استراليا نيز از جمله بازيكنان تاثير گذار اين تيم هستند كه در پنج ديدار دور مقدماتي به ترتيب بيشترين پاس ها را بعد از ادگار دريافت كردند.

پائول كارول بازيكن ذخيره و شماره 17 استراليا است كه در مسابقه با صربستان در دور مقدماتي در تركيب اصلي اين تيم قرار گرفت و بيشترين پاس را نيز گرفت و در اين ديدار موثرترين بازيكن بود. وي 23 حمله در اين بازي داشت كه 11 امتياز براي تيم استراليا در پي داشت.

بر اساس آمارهاي منتشر شده از عملكرد تيم ملي واليبال استراليا در دور مقدماتي قهرماني جهان، اين تيم از نظر دفاع روي تور عملكرد خوبي نداشته است و دفاع روي تور نقطه ضعف اين تيم محسوب مي شود، چون عوامل دفاعي خوبي ندارد.

همچنين حمله اين تيم نيز در سطح متوسط است اما بازيكنان سرعتي استراليا در تكنيك حمله عملكرد خوبي در دور مقدماتي داشتند.

مرحله دوم هجدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان جهان از فردا چهارشنبه در چهار شهر غوچ، بيدگوشچ، كاتوويسا و وروكتواف لهستان آغاز مي شود تا 16 تيم صعود كننده به اين مرحله از رقابت ها براي شش سهميه مرحله سوم مبارزه كنند.

تيم هاي ملي واليبال ايران و استراليا امروز چهارشنبه در حالي در مرحله دوم رقابت هاي قهرماني جهان به مصاف يكديگر مي روند كه تا كنون تجربه حضور در اين مرحله را نداشتند.

تيم ملي واليبال ايران از ساعت 22 و 55 دقيقه به وقت تهران در نخستين مسابقه خود در اين مرحله به مصاف استراليا مي رود.

واليبال استراليا كه حتي مسابقات باشگاه هاي برتر نيز ندارد، در رويداداي بين المللي خوش اقبال است و در رقابت هاي سطح دوم ليگ جهاني امسال به رغم ارائه عملكرد نامناسب در دور مقدماتي، به دليل ميزباني به مرحله نهايي راه يافت و با شكست فرانسه در ديدار نهايي به مرحله نهايي ليگ جهاني سال 2014 در فلورانس ايتاليا راه يافت.

تيم ملي واليبال استراليا در جمع پنج بازيكن برتر پست هاي مختلف دور مقدماتي نماينده اي ندارند، در حالي كه محمد موسوي، فرهاد قائمي و سعيد معروف در پايان دور مقدماتي هجدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان جهان در صدر فهرست برترين هاي اين رقابت ها قرار گرفتند.

ورزشي(2)**1379