۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۵۴
کد خبر: 81314326
T T
۰ نفر
ثبت نام براي شركت در دومين دوره مسابقات قرآني تلاوت درشهر قدس آغازشد

شهرقدس-ايرنا- كارشناس قرآني اداره تبليغات اسلامي شهرستان قدس گفت: دومين دوره مسابقات قرآني 'تلاوت' با موضوع قرآن كريم برگزار مي شود.

«محمدرضا سپهررو» روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا با اعلام اين خبر، افزود: دومين دوره مسابقات قرآني تلاوت در رشته هاي قرائت، حفظ پانزده جزء و حفظ كل قرآن كريم برگزار مي شود.

سپهررو اين مسابقات را ويژه خواهران بالاي 16 سال و برادران در همه مقاطع سني عنوان كرد و گفت: برادران در دو رده سني زير 16 سال با عنوان شكوفه ها و بالاي 16 سال در اين رقابتها شركت مي كنند.

وي با بيان ايجاد تغييراتي در نحوه برگزاري مسابقه ها گفت: طبق تغييرات صورت گرفته، شركت كننده ها بايد قطعاتي را كه از قبل مشخص و به آنها اعلام شده از حفظ تلاوت كنند، خوهران شركت كننده و برادران زير 16 سال بايد هشت قطعه را به اين صورت آماده كنند.

وي افزود: اين ميزان براي برادران شركت كننده كه داراي سن بيش از 16 سال هستند 10 قطعه است.

سپهررو يكي ديگر از رشته هاي مسابقه تلاوت را حفظ 15 جزء پيوسته اعلام كرد و افزود: شركت كنندگان بايد به ميزان پانزده جزء پشت سرهم از اجزاء قرآن كريم به صورت حفظ تلاوت كنند، در اين رشته حافظان قرآن كريم بايد با توجه به محفوظاتي كه دارند، به سوالاتي از ترجمه آيات مطرح شده كه براي هر شركت كننده سه جزء اول محفوضات را شامل مي شود، پاسخ دهند.

كارشناس علوم قرآني اداره تبليغات اسلامي قدس افزود: مسابقات قرآني تلاوت را سازمان دارالقرآن كشور با همكاري ادارات كل تبليغات اسلامي استانها و شهرستانها برگزار مي كند.

وي با اعلام خبر برگزاري اين مسابقات، در چهارم و پنجم دي ماه گفت: به منظور راه يابي قاريان و حافظان توانمند به رقابتهاي استاني، آزمون مقدماتي توسط ادارات تبليغات اسلامي در شهرستانها برگزار مي شود و افرادي كه در اين آزمون موفق شوند، مي توانند در مسابقات استاني شركت كنند.

وي افزود: مرحله كشوري مسابقات نيز در 29 و 30 بهمن برگزار مي شود و محل برگزاري مسابقات كشوري متعاقبا اعلام مي شود.

سپهررو با اعلام زمان ثبت نام از بيستم شهريور تا 10 مهر، افزود: علاقمندان به شركت در اين مسابقات مي توانند با در دست داشتن كارت شناسايي به ادارات تبليغات اسلامي شهرستان قدس مراجعه و ثبت نام كنند.

جوايز اين مسابقات نيز از سوي سازمان دارالقرآن كريم به شركت كنندگان اهدا مي شود.

تهرام/5570/ 699
۰ نفر