۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۴۶
کد خبر: 81314434
T T
۰ نفر
سرمایه گذاری برای نوسازی بافت فرسوده صرفه اقتصادی بالایی دارد

زنجان - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: سرمایه گذاری برای اصلاح ونوسازی بافت فرسوده به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی صرفه و سود بالایی برای دولت دارد.

عباس احمد آخوندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تمام تمركز وزارت راه و شهرسازی بر روی اصلاح و نوسازی بافت فرسوده و بافت هایی است كه به هر دلیلی به صورت ناكارآمد در پیرامون شهرها احداث شده اند.

وی یادآورشد: بافت های فرسوده كنونی با فرهنگ و تاریخ هر شهر گره خورده است و باید برای حفظ این مناطق تلاش كرد.

آخوندی اظهار كرد: این بافت ها دارای زیرسازی های كافی هستند و اصلاح و بازسازی آنها برای دولت به صرفه تر از خروج از شهرها و احداث شهرك ها و مناطق جدید است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به مهمترین دلیل تاخیر پروازها در كشور اشاره كرد و گفت: فرسوده بودن خودرو و تلاش شركت های فعال در عرصه هوانوردی برای بنگاه داری مهمترین دلیل این مشكل است.

وی خاطر نشان كرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، شركت های سرمایه گذاری كه در عرصه هوانوردی فعالیت می كنند، می توانند با تامین سرمایه بیشتر، ‌هم بر روی نیروی انسانی و هم روی خدمات فنی خود سرمایه گذاری كنند.

آخوندی ادامه داد: با این كار این شركت ها می توانند بهتر بر سر تعهداتی كه به مردم داده اند باشند و به موقع اقدام به خدمات رسانی كنند.

وزیر راه و شهرسازی وجود تحریم ها را مهمترین مانع عدم دسترسی ایران به هواپیماهایی با كیفیت مناسب عنوان كرد و از خرید 12 فروند هواپیما طی تیر امسال خبر داد.

وی با بیان اینكه تا پایان سال هواپیماهای بسیاری به ناوگان هوایی كشور اضافه می شود، این موضوع را موجب افزایش تعداد پروازها و كاهش مشكلات این بخش برشمرد.

7319/596