۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۲۱
کد خبر: 81315398
T T
۰ نفر
افخم: اهداف ائتلاف عليه تروريست هاي داعش با اقدامات قبلي بانيان آن همخواني ندارد

تهران-ايرنا- سخنگوي وزارت امور خارجه، اهداف ائتلاف بين المللي عليه داعش را با اقدامات قبلي و فعلي بانيان اصلي آن همخواني ندارد و گفت: مبارزه با تروريسم بيش از آن كه نيازمند مانورهاي رسانه اي و تبليغي باشد، نيازمند اراده سياسي است.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از اداره كل ديپلماسي وزارت امور خارجه، «مرضيه افخم» در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تحولات مرتبط با تشكيل ائتلاف بين المللي عليه تروريست هاي داعش اظهار داشت: مواضع و ديدگاه جمهوري اسلامي ايران در اين باره پيش از اين در عالي ترين سطوح از جمله توسط رهبر معظم انقلاب اعلام شده و وزارت امور خارجه نيز مواضع روشني داشته است.

وي افزود: ماهيت قانوني ائتلاف تشكيل شده از منظر حقوق بين الملل محل سوال جدي است و اين ائتلاف خارج از مكانيزم هاي سازمان ملل متحد شكل گرفته است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي ادامه داد: علاوه بر اين اهداف اعلام شده اين ائتلاف در مبارزه عليه تروريسم با برخي اقدام هاي قبلي و فعلي بانيان اصلي و تعدادي از اعضاي آن درزمينه تروريسم همخواني ندارد.

افخم با يادآوري رياكاري سياسي برخي كشورهاي مدعي مبارزه با تروريسم كه اكنون پرچمداري مبارزه با داعش را عهده دار شده اند، افزود: مبارزه با تروريسم بيش از آنكه نيازمند ائتلاف هاي عريض و طويل و مانورهاي رسانه اي و تبليغي باشد، نيازمند اراده سياسي و پرهيز از بازي هاي دوگانه درخصوص تروريسم و مصاديق آن است.

وي اظهارداشت: سابقه برخي از اعضاي برجسته اين ائتلاف نشان مي دهد كه پرونده اي قطور در استفاده ابزاري از تروريسم و برخورد دوگانه با مصاديق اين پديده دارند.

سخنگوي وزارت امور خارجه ضمن تاكيد بر شفافيت مواضع جمهوري اسلامي ايران درباره ضرورت مقابله صادقانه و حقيقي با پديده تروريسم، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره در اين زمينه مسوولانه عمل كرده و بر همين مبنا بر ضرورت اقدام مسوولانه و صادقانه همه كشورها در كمك حقيقي به دولت و ملت عراق در روند مقابله با تروريسم و پرهيز از اقدامات مداخله جويانه نظامي و سياسي در مسايل داخلي كشورها به بهانه مبارزه با تروريسم تاكيد مي كند.

سيام.9173**1336