۳۱ شهریور ۱۳۹۳، ۸:۴۷
کد خبر: 81321095
T T
۰ نفر
مدارس مقطع ابتدايي مازندران با كمبود معلم مواجه هستند

ساري-ايرنا- مديركل آموزش و پرورش مازندران از ' كمبود شديد ' معلم براي مقطع ابتدايي در اين استان خبر داد و نسبت به احتمال بي معلم ماندن بعضي از كلاس هاي درس در آغاز سال تحصيلي جديد ابراز نگراني كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، ' علي قاسمي ' يكشنبه شب در نشست مطبوعاتي علت بروز كمبود معلم در اين مقطع را اضافه شدن يك سال به دوره ابتدايي و تشكيل كلاس ششم برشمرد و گفت : كمبود معلم براي مقطع ابتدايي در تمامي شهرستان هاي استان وجود دارد.

وي در عين حال تاكيد كرد كه آموزش و پرورش مازندران در مقطع اول و دوم متوسطه با مازاد معلماني رو به رو است كه بسياري از آنان داراي مدرك دكتري و فوق ليسانس هستند.

مديركل آموزش و پرورش مازندران جمعيت دانش آموزي استان را در سال تحصيلي جديد 467 هزار نفر اعلام كرد و گفت كه حدود 242 هزار نفر از اين تعداد مقطع ابتدايي هستند.

وي با اشاره به اينكه 43 هزار نوآموز نيز جشن شكوفه ها را در استان مازندران برگزار مي كنند ، افزود : در سال تحصيلي جديد حدود 99درصد دانش آموزان استان زير پوشش تحصيل قرار دارند.

قاسمي در عين حال تاكيد كرد : سال تحصيلي جديد دانش آموزي كه در سن مدرسه رفتن باشد و از تحصيل جا مانده باشد ، در مازندران وجود ندارد.

مديركل آموزش و پرورش مازندران به وجود 220 پروژه نيمه كاره آموزشي در استان اشاره كرد و بيان داشت : همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد 33مدرسه به بهره برداري مي رسد.

وي با بيان اينكه امنيت در مدارس مازندران از لحاظ ساختماني برقرار است ، افزود : 20 مدرسه بر اثر برف سال پيش در غرب مازندران از فعاليت آموزشي خارج شدند كه با كمك خيرين در صدد جايگزيني آنها هستيم.

قاسمي به هوشمند سازي كلاس هاي مدارس مازندران نيز اشاره كرد و گفت : هر چند آموزش معلمان در استفاده از تجهيزات اولويت نخست در اين بخش است ، اما با كمك خيرين و استانداري مازندران تا كنون دو هزار و 954 مدرسه با حداقل يك كلاس درس هوشمند سازي شده است.

مدير كل آموزش و پرورش مازندران به تخصيص 20 ميليارد ريال اعتبار دولتي و كمك استانداري براي هوشمند سازي كلاس در سال تحصيلي جديد اشاره كرد و افزود : از 21 و 982 هزار كلاس درس تا كنون شش هزار و 173 كلاس هوشمند شده است.

وي به اهميت هدايت تحصيلي دانش آموزان در مازندران اشاره كرد و ادامه داد : 47درصد دانش آموزان به كار و دانش و فني و حرفه اي و 53درصد ديگر به رشته هاي رياضي ،تجربي و علوم انساني هدايت شدند.

قاسمي با اشاره به اهميت ايجاد رشته هاي فني و حرفه اي و هنرستان متناسب با موقعيت جغرافيايي و زمينه هاي اشتغال در استان ، اظهار داشت : درصدد هدايت تحصيلي دانش آموزان به رشته هاي متناسب با نياز استان هستيم.

وي افزود : هم اكنون در حالي 20 درصد فارغ التحصيلان دانشگاهي استان بيكار هستند كه 90 درصد فارغ التحصيلان هنرستان ها و رشته هاي فني وحرفه اي استان جذب بازار كار مي شوند.ك/3

2585/1654