۳۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۲۲
کد خبر: 81321281
T T
۰ نفر
مربیان دیروز تیم ملی والیبال؛ رقبای امروز ملی پوشان در اینچئون

تهران - ایرنا - تیم های ملی والیبال قطر، عربستان سعودی و كره جنوبی در مسابقات والیبال بازیهای آسیایی 2014 با مربیانی كه اوج درخششان در مدت زمان همكاری با والیبال ایران بوده است، شركت می كنند.

به گزارش ایرنا از فدراسیون والیبال، مسابقات والیبال هفدهمین دوره بازیهای آسیایی از روز گذشته با حضور 16 تیم آغاز شد كه در تیم های قطر، عربستان، كره جنوبی مربیانی به عنوان سرمربی و آنالیروز فعالیت می كنند كه در گذشته دور و نزدیك با والیبال ایران در تیم های ملی و رده های مختلف سنی همكاری داشتند.

بر این اساس پارك كی وون سرمربی تیم ملی والیبال كره جنوبی است كه در گذشته هدایت تیم ملی والیبال ایران را بر عهده داشت.

همچنین عربستان سعودی كه در گروه دوم این رقابت ها با پاكستان، ژاپن و كویت همگروه است، هدایت تیم ملی والیبال خود را به ست كوویچ سرمربی اسبق تیم والیبال جوانان ایران سپرده است.

ایوان كركویچ كه در تیم والیبال جوانان ایران آنالیزو و دستیار ویژه ست كوویچ بود، در حال حاضر آنالیزور عربستان است.

خوان سیچلو دستیار و تئوریسین خولیو ولاسكو در زمانی كه هدایت تیم ملی والیبال ایران بر عهده داشت، در مسابقات والیبال بازی های آسیایی هدایت تیم ملی قطر را بر عهده دارد.

همچنین پائولو آنالیزور كهنه كار ایتالیایی به عنوان آنالیزور در تیم ملی والیبال قطر همكاری می كند، سابقه حضور در تیم ملی ایران را در زمان سرمربیگیری مربیانی چون پارك كی ون، معدنی و ولاسكو دارد. قطر نیز در گروه اول این مسابقات با تیم های كره جنوبی، چین تایپه و قزاقستان همگروه است.

پارك سون سون نیز كه چهل سال پیش سرمربی تیم ملی والیبال ایران بود، در حال حاضر به عنوان نایب رییس فدراسیون والیبال كره جنوبی در این رقابت ها حضور دارد.

تیم ملی والیبال ایران امروز دوشنبه از لهستان راهی اینچئون می شود تا مسابقات خود را از سوم مهرماه در این رقابت ها آغاز كند.

ورزشی(1)**1379
۰ نفر