۵ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۶
کد خبر: 81327949
T T
۰ نفر
مروری بر عناوین روزنامه های روز شنبه خراسان رضوی

مشهد - ایرنا - سخنان رئیس جمهوری در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و خروج از ركود بر اساس آمار بانك مركزی از جمله تیترهای صفحات اول روزنامه های روز شنبه خراسان رضوی است.

روزنامه قدس با تیتر راه حل اختلاف ها ، مذاكره و تكریم است نه منازعه و تحریم به مباحث مطرح شده از سوی رئیس جمهوری در شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل پرداخت.

آغاز استخدام های رسمی از فروردین ماه 94 از قول نوبخت هم عنوان دوم این صفحه است، پایان 31 سال چشم انتظاری مادر شهید از دیگر عناوینی است كه در این صفحه به چشم می خورد.

اما در صفحات داخلی این روزنامه تیتر اعلام رسمی خروج از ركود از سوی بانك مركزی با عنوان اقتصاد ایران 4،6 درصد رشد كرد ، چند نكته طلایی در سبك زندگی اسلامی و ازدواج سالم ، گفت و گویی با یك روحانی با عنوان زندگی عاشقانه در انحصار چهره های خاص نیست بیشتر نمود دارد.

در ویژه نامه عشقستان این روزنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس هم عطر پلاك های شكسته ، استادی كه دوباره شهید شد ،گفت و گوی با یك جراح پلاستیك كه اخلاق پزشكی را در جبهه آموخت با عنوان آدم های تن پرور در دانشگاه جنگ جایی نداشتند، از دیگر عناوین این بخش است.

در ویژه نامه خراسان این روزنامه هم مباحثی چون دیپلماسی مذاكرات باید منطبق بر دیپلماسی دفاع مقدس باشد از قول امام جمعه مشهد ، پیش خبر برگزاری سی و دومین سالگرد شهید هاشمی نژاد در حرم مطهر رضوی و گلایه شهروندان مشهدی از اتوبوس های فرسوده و بداخلاقی راننده ها تیتر شده است.

روزنامه امروز خراسان هم تیتر اول خود را به سخنرانی رئیس جمهور در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با عنوان پدید آورندگان تروریست ها باید عذرخواهی كنند اختصاص داد.

اما مذاكرات در نقطه نفس گیر به نقل عراقچی ، حذف پالم از لبنیات از قول وزیر بهداشت و خروج از ركورد پس از دو سال از دیگرعناوین این صفحه است.

ویژه نامه این روزنامه كه مختص خراسان رضوی است هم تیتر اول خود را توصیه استاندار به بانك ها بریا مراعات واحدهای صنعتی ، اخطار رئیس كل دادگستری ، چشم روشنی یك مادر چشم به راه ، و طلای تاریخی دوچرخه سوار خراسانی در بازی های آسیایی اختصاص داده است.

پیشنهاد عربستان و دولت های عربی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه ، اجماع جهانی بر پایان سلطه آمریكا بر اینترنت ، پیام رهبر انقلاب به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهدا و ایثارگران با عنوان دفاع مقدس مجموعه از جلوه های جلال وجمال یك ملت است و نیما نوگراتر از اخوان از دیگر تیتر این شماره می باشد.

اما ویژه نامه روزنامه همشهری كه اختصاص به خراسان رضوی دارد عنوان نخست خود را به تیتر محمد دانشور قهرمانی دوچرخه سواری آسیا و كسب مدال طلا این رقابت ها اختصاص داده است.

مصوبات سفر هیات دولت به استان ابلاغ شد ، دور شدن از فرهنگ دفاع مقدس عامل مشكلات كنونی است به نقل قالبیاف وو پیشنهاد خودروساز جوان مشهدی به كارخانه ها برای ساخت خودرو با طراحی نسل امروز از دیگر عناوین این ویژه نامه است.

خبری به نقل از معاون وزیر كشور در بحث واگذاری 5200 دستگاه ماشین آلات به شهرهای كوچك و گزارشی با عنوان كلید قفل صنایع سبزوار در دست بانك ها است و گفت و گویی با یك شاعر و ترانه سرای روشندل با این عنوان كه شاعرانگی در ترانه جدی گرفته نمی شود از دیگر تیترها می باشد.

ویژه نامه خراسان روزنامه ایران هم با تیتر مرغ وحشی در بستر بیماری گزارشی از استاد غلامعلی پور عطایی، دوتار نواز و آخرین خنیاگر خراسان رضوی، گزارشی با عنوان دنیای طرح ، رنگ و قیمت از فاستونی تا مجلسی برخی به این موضوعات پرداخته است.

اما روزنامه شهرآرا ارگان شهرداری مشهد دفاع مقدس مبنای دیپلماسی می باشد را از قول امام جمعه مشهد را تیتر اول صفحه قرار داده و 38،5 میلیارد تومان سهم مشهد از اعتبارات ماده 180 ، با یك گل بهار نمی شود كه سه روایت از فراق 31 ساله مادر و فرزند شهیدش است از دیگر عناوین است.

پیوست زیست محیطی در راه است عنوان گفت و گویی با معاون خدمات شهری شهرداری مشهد می باشد كه در این شماره چاپ شده است.

هفته نامه فراخبر چاپ مشهد هم گزارش اختصاصی خود از گسترش پدیده زمین خواری را بعنوان تیتر اول خود برگزیده است كه بر این مبنا حدود 130 هزار پرونده زمین خواری ثبت شده كه به طور متوسط سالانه 25 هزار پرونده به این حجم افزوده می شود.

تعدی به كودكان كار ؛علت اصلی ابتلا به ایدز در ایران ! جرثقیل بی پولی بر سر مدارس آوار شد ! آیا فیلترینگ وایبر و واتس آپ دردی را دوا می كند ؟! و چهار تیتر دربحث دفاع مقدس از جمله این عناوین است.

در صفحات داخلی این هفته نامه تیتر حرف حق وزیر فقط یك هفته دوام آورد ، گزارشی با روتیتر فیمنیسم ،فریب رسانه ای با عنوان زنان غربی كلاه سرشان رفته است فضای پاك در وب تنها با فرهنگسازی ایجاد می شود از دیگر مباحث پرداخته شده می باشد.

/522/2713