۵ مهر ۱۳۹۳، ۱۷:۰۷
کد خبر: 81328659
T T
۰ نفر
رییس جمهوری عصر یكشنبه وارد آستراخان می شود

تهران-ایرنا- سفیر ایران در روسیه گفت: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به منظور شركت در اجلاس روسای جمهوری كشورهای حاشیه خزر بعد ازظهر فردا (یكشنبه) وارد آستراخان روسیه می شود.

به گزارش ایرنا، «مهدی سنایی» امروز (شنبه) در صفحه شخصی خود در شبكه اجتماعی فیس بوك نوشت: حجت الاسلام روحانی علاوه بر حضور و سخنرانی در این اجلاس و همچنین انجام دیدارها، با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه ، دیدار و گفت و گو می كند.

وی افزود: گفت و گوی رسانه ای و انجام دیدارهای دیگر از برنامه رییس جمهوری در سفر به آستاراخان روسیه است.

وی یادآور شد:در این اجلاس چهار سند شامل اعلامیه، بیانیه، یادداشت تفاهم در زمینه شیلات و یادداشت تفاهم در زمینه كمك های اضطراری در خزر به امضا می رسد.

سفیر ایران در مسكو ادامه داد: رییس جمهوری را در این سفر علاوه بر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، وزیران كشور و راه و شهرسازی همراهی می كنند.

سنایی خاطرنشان كرد: روحانی عصر دوشنبه، روسیه را به مقصد تهران ترك خواهد كرد.

وی همچنین در صفحه شخصی خود نوشت: شركت كنندگان در این اجلاس درباره موافقتنامه‌های پیشگیری و واكنش به شرایط اضطراری در دریای خزر، حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع آبی زنده دریای خزر و آب‌شناسی و هواشناسی دریای خزر بحث و بررسی و اسناد آن را امضا می‌كنند.

سفیر ایران در مسكو ادامه داد: همچنین در پایان این اجلاس بیانیه پایانی مورد توافق پنج كشور ساحلی به امضا می‌رسد.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری اسلامی ایران 31 شهریورماه به منظور شركت در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورك شد.

وی دراین سفر 6 روزه، علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، با مقامات و روسای كشورهای مختلف از جمله انگلیس و فرانسه دیدار و گفت و گو كرد.

سیام**9173**1336