۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۲
کد خبر: 81329371
T T
۰ نفر
نماینده بجنورد در مجلس: سخنان نخست وزیر انگلیس نشان از خوی زورگویی آنها است

تهران- ایرنا- نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با تشكر از مواضع انقلابی رییس جمهوری در سفر به نیویورك گفت: سخنان دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس نشان از خوی زورگویی و ضد انسانی آنان است كه موجب نفرت و انزاجار جهانی شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «موسی‌الرضا ثروتی» در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یكشنبه) مجلس شورای اسلامی با ابراز تنفر از سخنان نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل افزود: این گونه رفتارها موجب زمینه سقوط پوشالی آنها را فراهم كرده است.

وی با بیان این كه گروهك داعش اعلام كرده كه به مقابله با انقلاب یمن می رود، تصریح كرد: معلوم است كه غلام حلقه به گوش استكبار جهانی هستند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس ادامه داد: آمریكا و همپیمانان آنها به دنبال زورگویی، ستم مقابله با اسلام واقعی و مردم انقلابی هستند، آنها تروریست پرورند و دنیا را در كام آتش و هواهای نفسانی خود می سوزانند.

ثروتی همچنین گفت: جنایات بسیاری در فلسطین، سوریه، عراق ، افغانستان، ایران و تمام دنیا دارند كه البته نابود خواهند شد و حق به پیروزی خواهد رسید و این وعده الهی است.

وی با بیان این كه برای مقابله تحریم نیازمند اجرای اقتصاد مقاومتی هستیم، خاطرنشان كرد: با اجرای صحیح مسكن مهر و قانون جامع مسكن و رفع بوروكراسی حاكم بر صندوق توسعه ملی و بانك های عامل مقدور است.

عضو كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: رفتارهای مدیران عامل بانك ها و وزارتخانه های صنعت و معدن و تجارت و صندوق توسعه ملی حاكی از ناهماهنگی و بی برنامگی تیم اقتصادی دولت است كه امیدوارم رییس جمهوری به این موضوع توجه كرده یا سهمی برای استان ها منظور كند یا حداقل استان های كمتر توسعه یافته را مورد توجه قرار داده و طرح های اقتصادی و اشتغال را تصویب كنند.

ثروتی این سوال را مطرح كرد گخ از 6 هزار میلیاردتومان تسهیلات صندوق توسعه ملی به كدام استان كمتر توسعه یافته، رسیده است؟

وی، یكی از مشكلات جدی جامعه را عملكرد نامناسب معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری عنوان كرد و گفت: این معاونت در چهارچوب قانون عمل نمی كند و به عملكرد محمد باقر نوبخت امیدوار بودیم چرا كه مفهومی به نام عدالت و توزیع متوازن امكانات و اعتبارات و اجرای اصل 48 قانون اساسی و مواد 180 و 215 برنامه پنجم توسعه و دیگر برنامه های بندهای برنامه دیده نمی شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس ادامه داد: به رغم تقاضای تحقیق و تفحص از عملكرد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری، اصلاح روشی مشاهده نمی شود.

ثروتی یادآور شد: محمود عسگری آزاد جانشین توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری در چهارچوب قانون برنامه و قانون مدیریت خدمات كشوری عمل نمی كند و ناتوان از اجرای همترازی سطح تشكیلات و نیروی انسانی وزارتخانه ها و استانها به ویژه استان های جدید التاسیس است.

وی همچنین با تبریك آغاز سال تحصیلی جدید گفت: وزیر آموزش و پرورش به جای اجرای قانون تعیین و تكلیف استخدام مربیان پیش دبستانی و نیروهای خدمات آموزشی، اقدام به روش ناموفق یكی از وزرای سابق مبنی بر واگذاری تدریس مدارس به نیروهای شركتی فاقد سابقه با آموزش ضمن خدمت كرده است.

وی ادامه داد: این سیاستی شكست خورده است و چندین هزار جوان را به جلوی مجلس خواهد كشاند و معلوم نیست چرا كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توجهی به این موضوع ندارد و كمبود معلم را از نیروهای بازنشسته استفاده می كنند در حالی كه هزاران تحصیلكرده در جامعه وجود دارد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس از وزیران كشور و جهادكشاورزی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری خواست كه به اختلافات خود در نحوه هزینه كرد اعتبارات ماده 10 و 12 قانون تنظیم و ماده 224 برنامه در رابطه حوادث خشكسالی پایان دهد و به داد استان های دچار خشكسالی به ویژه خراسان شمالی و مردم كشاورز و دامدار عشایر برسند.

سیام**1058**1336