۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹
کد خبر: 81329547
T T
۰ نفر
تشكر 224 نماینده مجلس از مواضع حق طلبانه رییس جمهوری در نیویورك

تهران ـ ایرنا ـ تمامی نمایندگان حاضر در جلسه علنی روز یكشنبه مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه ای از مواضع متین و حق طلبانه رییس جمهوری در دفاع از حقوق ملت ایران به وی‍ژه حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای تشكر كردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، این بیانیه به امضای 224 نماینده حاضر در جلسه علنی روز یكشنبه مجلس رسیده است.

نمایندگان مجلس در این بیانیه همچنین اظهارات زشت، موهن و مداخله جویانه دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس را به شدت محكوم كردند.

در بخشی از بیانیه نمایندگان مجلس آمده است: اكنون كه سفر جناب حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری محترم برای شركت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورك به پایان رسیده است، جا دارد از مواضع متین وحق طلبانه ایشان در دفاع از حقوق ملت ایران به ویژه حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای سپاسگزاری كنیم.

در ادامه این بیانیه همچنین نمایندگان از مواضع رییس جمهوری نسبت به مداخلات ناروای آمریكایی ها تحت عنوان ائتلاف ضد داعش در سوریه و عراق و نمایش مضحك مبارزه با تروریسم قدردانی كردند.

نمایندگان مجلس در این بیانیه تصریح كردند: سخنان رییس جمهوری كه بیانگر عزم و اراده ملت مومنان و متعهد ایران در مقابله با خوی استكبارگری سلطه گران است، حامل این پیام است كه تهدیدها و تحریم ها نتوانسته است رخنه ای در سنگر استوار ایستادگی این ملت بزرگ ایجاد كند.

نمایندگان مجلس در این بیانیه خاطرنشان كرد: اظهارات سخیف نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نشان داد كه روباه پیر انگلیس كه مدت ها است در مسیر استعمارگری، دنباله روی اراده آمریكا و صهیونیست شده است، هنوز واقعیت انقلاب اسلامی را درك نكرده و به میزان نفرت ملت ایران از انگلیس و به تعبیر دقیق و درست رهبر معظم انقلاب اسلامی، «انگلیس خبیث» پی نبرده است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی كه امضا كننده این بیانیه هستیم اظهارات زشت، موهن و مداخله جویانه نخست وزیر انگلیس را قویا محكوم می كنیم و اطمینان داریم به فضل الهی ایران اسلامی راه امام راحل را در حفظ استقلال ایران به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صلابت و قدرت ادامه خواهد داد و دولت و ملت به صورت متحد با هم پیش خواهند رفت.

سیام**9103**9132**1336
۰ نفر