۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۶:۳۰
کد خبر: 81330083
T T
۰ نفر
ایران در آینده هم بر بام بسكتبال آسیا خواهد ایستاد

اینچئون - رییس مركز توسعه و مشاوره ورزش فدارسیون بین المللی بسكتبال با تمجید از سطح پیشرفت بسكتبال در ایران گفت : ایران در آینده همچنان تیم برتر آسیا باقی خواهد ماند.

به گزارش ایرنا 'استیو دی ووس'‌ در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا اینچئون اظهار داشت تا جایی كه امكان داشته باشد به تماشای مسابقات بسكتبال می روم تا هم سطح مسابقات و هم میزان پیشرفت این رشته ورزشی در آسیا را مورد ارزیابی قرار دهم.

وی خاطر نشان كرد چندسالی است كه بسكتبال ایران را دنبال می كنم، ایران تیم برتر قاره است و در سال های گذشته همكاریهایی را با فدراسیون بسكتبال ایران و دكترعلی غضنفری رییس سابق این فدراسیون داشتم.

وی با بیان اینكه احترام زیادی برای بسكتبال ایران قایل هستم، افزود :غضنفری نوآوری و تغییرات زیادی را در بسكتبال ایران به وجود آورد و اكنون هم برادران مشحون خیلی خوب عمل كرده و توانسته اند تیم بسیار خوبی را روانه این دوره از بازیها كنند.

وی افزود : مشحون رییس غرب آسیا هم هست،‌به همین دلیل سایر كشورها هم با من هم عقیده هستند كه ایران كشور بزرگی است و استعدادهای زیادی در رشته های ورزشی از جمله بسكتبال و سایر رشته ها مانند هندبال و فوتبال دارد.

رییس مركز توسعه و مشاوره ورزش فدارسیون بین المللی بسكتبال اظهار داشت ایرانی ها با پرورش این استعداد ها توانسته اند در رشته های مختلف و در میادین جهانی و آسیایی نتایج خوبی را به دست آورند.

وی نسبت به آینده بسكتبال ایران ابراز خوش بینی كرد و گفت : به دلیل اقدامات مناسبی كه در بسكتبال ایران به به وجود امده است، تیم بسكتبال این كشور در آینده هم موفقیت های بیشتری را به دست خواهد آورد و بر میزان محبوبیتش افزوده می شود.

وی با بیان اینكه بازیكنانی مانند حداد و كاظمی محصول یك برنامه ریزی مناسب در این رشته ورزشی هستند، گفت : در آینده جوانان بیشتری در ایران به این رشته ورزشی روی خواهند آورد و شاهد رشد بسكتبال ایران خواهیم بود.

وی در خصوص نتایج نهایی بازیهای بسكتبال در این دوره گفت : سه تیم ایران، چین و كره جنوبی از شانس بیشتری برای كسب مدال طلا در این دوره از بازیها برخوردار هستند، اما من معتقدم كه ایران قهرمان این دوره از بازیها خواهد شد.

ورزشی** 9126 **1908
۰ نفر