۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۳۴
کد خبر: 81331326
T T
۰ نفر
پرویز هادی دهمین مدال طلا را به كاروان ایران آورد

اینچئون - ایرنا - پرویز هادی كشتی گیر وزن 120 كیلوگرم ایران دهمین مدال طلای بازیهای آسیایی اینجئون را برای كشور به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، پیش از او میثم مصطفی جوكار در وزن 86 كیلوگرم و مسعود اسماعیل پور در فینال وزن 61 كیلوگرم كشتی آزاد بازیهای آسیایی اینچئون با پیروزی برابر حریفان خود صاحب مدال های طلای این وزن شدند.

میثم مصطفی جوكار در فینال وزن 86 كیلوگرم كشتی آزاد بازیهای آسیایی با پیروزی برابر حریف قزاقستانی صاحب مدال طلا شد و نهمین مدال طلای ایران را كسب كرد.

مسعود اسماعیل پور (دارنده مدال نقره و برنز پیكارهای كشتی آزاد قهرمانی جهان) امروز (دوشنبه) در فینال وزن 61 كیلوگرم برابر باجرانگ باجرانگ دارنده مدال برنز رقابت های كشتی سال 2013 جهان از هند قرار گرفت و با نتیجه 6 بر 5 حریف خود را از پیش رو برداشت و عنوان نخست را كسب كرد.

اسماعیل پور با كسب عنوان قهرمانی اولین مدال طلای بازیهای آسیایی خود و هشتمین مدال طلای كاروان ایران را هم بدست آورد.

وی دو طلای قهرمانی آسیا در سال 2014 قزاقستان و 2010 دهلی نو، مدال نقره 2012كره جنوبی و مدال برنز 2009 تایلند را در كلكسیون افتخارات خود دارد و با طلای بازیهای آسیایی اینچئون كلكسیون آسیایی خود را تكمیل كرد.

اواكنون طلای رقابت های قهرمانی جهان و بازیهای المپیك را در كلكیسیون افتخارات كم دارد.

اسماعیل پور در رقابت های وزن 61 كیلوگرم كشتی آزاد بازیهای آسیایی در دور نخست مقابل جمشید كنجی یف ازازبكستان با نتیجه 11 بر یك به برتری دست یافت.

اسماعیل پور در دور دوم لی سئونگ چول از كره جنوبی را با نتیجه 7 بر 2 با اقتدار شكست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در مرحله نیمه نهایی در یك كشتی دیدنی با نتیجه 8 بر 3 از سد دولت نیازبیكوف از قزاقستان دارنده مدال برنز جهان به برتری دست یاف و فینالیست شد.

میثم مصطفی جوكار هم امروز در فینال وزن 86 كیلوگرم برابر یسبولات نورژوم بایف از قزاقستان با نتیجه قاطع 14 بر 4 به پیروزی رسید و ضمن كسب مدال طلا، نهمین طلای كاروان ایران در بازیهای آسیایی اینچئون را رقم زد.

جوكار مدال طلای رقابت های قهرمانی سال 2014 قزاقستان و دو مدال نقره رقابتهای قهرمانی سال 2008 كره جنوبی و 2007 قرقیزستان را در كارنامه دارد.

آزادكار همدانی تیم ملی در رقابت های وزن 86 كیلوگرم بازیهای آسیایی در دور اول مقابل ژان فنگ از چین نفر سوم آسیا با نتیجه 11 بر یك به پیروزی رسید.

جوكار در مرحله دوم هم پاوان كومار از هند را با نتیجه 10 بر صفر شكست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در مرحله نیمه نهایی وزن 86 كیلوگرم كشتی آزاد برابر گواینگ كیم از كره جنوبی قرار گرفت و با شكست این حریف راهی دیدار نهایی این وزن شد.

اول ** 1610
۰ نفر