۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۳
کد خبر: 81339223
T T
۰ نفر
خشم گروه 14 مارس لبنان از پیروزی حزب الله و شكست سنگین داعش در بلندی های بریتال

بیروت – ایرنا – دبیرخانه گروه 14 مارس لبنان با صدور بیانیه ای خشم و عصبانیت خود از پیروزی حزب الله شكست گروه های تروریستی تكفیری داعش و جبهه النصره در بلندی های بریتال این كشور را ابراز و اعلام كرد كه حزب الله حق ندارد از مرزهای لبنان در مقابل حملات داعش و جبهه النصره دفاع كند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، در این بیانیه آمده است كه بجای نیروهای حزب الله، دولت لبنان باید درچارچوب قطعنامه 1701 سازمان ملل از نیروهای خارجی درخواست كمك كند.

دبیرخانه گروه 14 مارس، « سمیر جعجع» رییس حزب نیروهای لبنانی و گروه های تروریستی تكفیری داعش و جبهه النصره همزمان با صدور بیانیه هایی مشابه بار دیگر خواستار خروج حزب الله از سوریه شدند.

همزمان با حمله ارتش صهیونیستی به یك پایگاه ارتش لبنان در منطقه السدانه در جنوب لبنان ، گروه های تروریستی تكفیری داعش و جبهه النصره به پایگاه های حزب الله در بلندی های شهرك های بریتال تا یونین در مرزهای لبنان و سوریه حمله كردند.

نیروهای حزب الله با دفع این حمله كه از چند محور صورت گرفت، دهها تن از تروریست های تكفیری را به هلاكت رسانده و شمار زیادی را زخمی كردند.

برخی منابع خبری از اسارت تعدادی از عناصر داعش و جبهه النصره خبر داده و اعلام كرده اند كه بعداز این شكست سنگین یاس و ناامیدی در اردوگاه های این گروه های تروریستی تكفیری در بلندی های القلمون سوریه و عرسال لبنان حاكم شده است.

«سمیرجعجع» رییس حزب نیروهای لبنانی نیز كه نتوانست خشم خود را از شكست تروریست های تكفیری و موفقیت بزرگ حزب الله مخفی كند، به بیانیه دبیرخانه گروه 14 مارس بسنده نكرد وشخصا با صدور بیانیه ای خواستار اعمال فشار دولت لبنان بر حزب الله برای خروج از سوریه شد.

جعجع كه گفته می شود روابط بسیار نزدیكی با صهیونیست ها دارد، دراین بیانیه دولت لبنان را متهم كرده است كه در حمایت از مرزهای این كشور جدی نیست.

وی مدعی شد: اگر دولت لبنان در حمایت از مرزها جدی بود تاكنون نیروهای خارجی را جایگزین نیروهای مقاومت ، حزب الله را به خروج از سوریه وادار و اتاق عملیات ارتش لبنان را به اتاق عملیات به اصطلاح ائتلاف ضد داعش مرتبط كرده بود.

سمیرجعجع كه به جرم ترورتعداد زیادی از شهروندان لبنانی بویژه كودكان تا پای چوبه دار رفته اما با حمایت سیاسی برخی طرف ها كه عضو گروه 14 مارس هستند از اعدام نجات یافته بارها گفته است كه داعش و جبهه النصره خطری برای لبنان ندارند.

رییس حزب نیروهای لبنانی مدعی است كه حزب الله مانع رسیدن او به كرسی ریاست جمهوری است.

حزب نیروهای لبنانی و یا همان فالانژهای دوران جنگ خانگی لبنان عضو گروه 14 مارس است و جعجع نامزد این گروه در انتخابات ریاست جمهوری است.

خاورم ** 1324