۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۸:۳۴
کد خبر: 81339537
T T
۰ نفر
جامعه بین المللی بستر بازگشت پناهندگان افغان را فراهم می كند

تهران - ایرنا - معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور اظهارداشت: جامعه بین الملل به روند توسعه این كشور كمك كرده و بسترهای لازم را برای بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغان به كشور متبوعشان فراهم می كند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت كشور، حسین ذوالفقاری در شصت و پنجمین اجلاس سالانه كمیته اجرایی كمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان (اكسكام) در كشور سوئیس بر گسترش همكاری های سازنده میان كشورهای اهداء كننده ، میزبان و مبداء در راستای بازگشت داوطلبانه پناهندگان و آوارگان به كشورشان تأكید كرد .

رئیس هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس اكسكام ، ضمن تشكر از كمیسر عالی پناهندگان برای تلاش در راستای كاهش آلام میلیون ها پناهنده و آواره در جهان اظهار داشت : برقراری صلح و ثبات در كشورهای همسایه برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت زیادی برخوردار است.

ذوالفقاری به دولت جدید افغاستان اشاره كرد و گفت: امیدواریم شاهد حركت رو به جلوی این كشور در مسیر پیشرفت و توسعه پایدار باشیم .

وی تصریح كرد : جامعه بین الملل نیز به روند توسعه این كشور كمك كرده و بسترهای لازم را برای بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغان به كشور متبوعشان فراهم می نماید .

معاون وزیر كشور در ادامه خاطر نشان كرد: ما بر این باوریم كه برگزاری كنفرانس بین المللی راه حل های راهبردی برای پناهندگان افغانستانی در مورد حمایت از بازگشت داوطلبانه ، ادغام مجدد و پایدار و مساعدت به كشور میزبان در می سال 2012 در ژنو ، بتواند بستر ساز مناسبی برای همكاری بیشتر در زمینه حل مشكلات پناهندگان باشد .

ذوالفقاری ابراز امیدواری كرد كه این نشست می تواند ضمن خروج و برون رفت از اجلاس سنتی سالانه با ارائه طرح های جدید و همكاری همه شركت كنندگان گام موثری را در جهت رفع معضل پناهندگان و آوارگان بردارد .

وی بر رفع معظل پناهندگان و آوارگان برای كاهش آلام این قشر آسیب پذیر تأكید و بر گسترش همكاری های سازنده میان كشورهای اهداء كننده ، میزبان و مبداء در راستای بازگشت داوطلبانه پناهندگان تأكیدنمود .

گفتنی است شصت و پنجمین اجلاس سالانه كمیته اجرایی كمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان (اكسكام) با حضور نمایندگان 150 كشور عضو در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در كشور سوئیس برگزار شد.

سیام**7261 /1449