گفت و گوهای تهران و آنكارا برای حل بحران شهر كوبانی/ هشدار ایران بابت حضور نظامی تركیه در سوریه

تهران - ایرنا - معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه از گفت وگو ها با دولت تركیه برای حل بحران شهر كوبانی خبر داد و گفت: البته ما به دولت این كشور بابت هر گونه حضور نظامی زمینی در سوریه هشدار دادیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «حسین امیر عبداللهیان» عصر پنج شنبه در نشست عراق و ائتلاف بین المللی علیه داعش كه در پژوهشكده مطالعات استراتژِیك خاورمیانه برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره امكان ارسال كمك های تسلیحاتی به منطقه كوبانی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب كمكی كه به دولت سوریه برای مبارزه با تروریست ارایه می كند هر اقدامی كه لازم باشد برای كمك به كردهای كوبانی انجام می دهد.

وی درباره نوع این كمك ها توضیح خاصی نداد و اظهار داشت: گفت وگوهای ما با دوستمان تركیه برقرار است و ما فكر می كنیم این كشور می تواند بیشترین نقش را برای بازگشت آوارگان سوری به سرزمینشان داشته باشد.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در باره راه حل ایران برای بحران كوبانی تصریح كرد: گفت وگوهای منطقه ای برای این موضوع جریان دارد و ما امیدواریم در این مسیر اقدام جدی صورت گیرد.

به گفته امیر عبداللهیان، ما در گفت وگو های اولیه با تركیه دریافتیم كه این كشور به دنبال تشدید بحران در منطقه نیست و امیدواریم نقش مثبتی ایفا كند.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال تجزیه عراق نیز گفت: ما مواضع خود را در این مورد اعلام كرده ایم از نظر ما عراق یكپارچه مورد تایید و به نفع منطقه است.

سیام**9173**9121**1336