۱۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۲
کد خبر: 81345322
T T
۰ نفر

داعش در لیبی شبكه تلویزیونی راه انداخت

۱۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۲
کد خبر: 81345322
داعش در لیبی شبكه تلویزیونی راه انداخت

تهران- ایرنا- برخی از اعضای گروهك تروریستی داعش در شبكه اجتماعی توییتر از راه اندازی یك شبكه تلویزیونی ماهواره ای به نام شبكه 'توحید' در شهر سرت لیبی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری' الیوم السابع'، تروریست های داعش بدون ارائه تعریف دقیق از این شبكه تلویزیونی، مدعی شدند كه رسالت آن، دعوت به توحید(البته از نوع داعشی) در سراسر جهان است.

پایگاه خبری الیوم السابع افزود: براساس اطلاعات رسیده از رسانه های خبری لیبیایی، شبكه 'توحید' جایگزین شبكه 'ولاء' در ماهواره نایل ست شده است.

از سوی دیگر براساس بیانیه صادره در گردهمایی سلفی های شهر سرت، شبكه توحید كه از این شهر لیبی پخش می شود، در اصل یك شبكه رادیویی روی موج اف ام بود كه امروز به شبكه تلویزیونی تبدیل شده و پخش آزمایشی برنامه های آن ادامه دارد.

سلفی ها در این بیانیه مدعی شدند: این شبكه دینی است و درس های برخی دانشمندان دینی مانند شیخ محمد بن صالح العثیمین را پخش می كند.

لیبی از سال 2011 میلادی دستخوش ناآرامی های فراوان است كه طی ماه های اخیر به اوج خود رسیده اند.

درگیری های اخیر نتیجه وابستگی دولت های مختلف لیبی به شبه نظامیانی است كه در سرنگونی حكومت قذافی دخیل بودند و اكنون از پذیرش یك حكومت مركزی سرباز می زنند.

گروه شبه نظامیان افراط گرای 'مصراته' از ماه ژوئن (خرداد/تیر) كنترل شهر طرابلس را در دست گرفته و مجلس و نهادهای كلیدی این كشور از بیم حملات شبه نظامیان، مقر خود را از پایتخت لیبی به شهر شرقی 'طبرق' تغییر داده اند.

رسانام** 1453**7074**1275
۰ نفر