۲۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۰
کد خبر: 81351280
T T
۰ نفر
نشست كارشناسی ایران و سه كشور اروپایی آغاز شد/رایزنی عراقچی با نماینده چین

تهران-ایرنا- نشست كارشناسی ایران و سه كشور اروپایی (آلمان، انگلیس ،فرانسه) بعد از پایان نشست جامع هسته ای بین ایران و 1+5 در وین اتریش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از آغاز نشست جامع با گروه 1+5 در جمع خبرنگاران گفته بود كه نشست كارشناسی به منظور بررسی اختلافات برگزار می‌شود.

علاوه بر این به محض پایان نشست جامع ایران و 1+5 كه به ریاست محمدجواد ظریف و كاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد، سید عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه با همتای چینی خود نیز مذاكره دوجانبه را آغاز كرد.

عراقچی صبح امروز (پنج شنبه) نیز با سرگئی ریابكوف همتای روس خود به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

محمدجواد ظریف پیش از آغاز نشست جامع با كشورهای گروه 1+5 گفته بود كه قرار است ظرف یك تا دو هفته آینده نشست كارشناسی برای بررسی رفع اختلافات موجود برگزار شود.

ظریف همچنین از برگزاری نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران،‌ آمریكا و كاترین اشتون طی سه تا چهار هفته آینده خبر داد و گفت كه این نشست‌ها در مكانی غیر از وین خواهد بود.

گفته می شود مهمترین مسایل باقی مانده بین ایران و 1+5 موضوع نحوه و زمانبندی تحریم های غیرقانونی اعمال شده علیه ایران است.

به گزارش ایرنا، در هشتمین دور مذاكرات جامع هسته ای كه از روز گذشته (سه شنبه) آغاز شد، دو دور مذاكرات سه جانبه در سطح معاونین ظریف،اشتون و كری با حضور سیدعباس عراقچی، مجید تخت روانچی، ویلیام برنز، وندی شرمن، جك سلیوان و هلگا اشمید و دو دور هم مذاكره در سطح كارشناسان به ریاست حمید بعیدی نژاد و جیم تیمبی برگزار شد.

روز گذشته سه شنبه وزیرخارجه كشورمان و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیداری خصوصی داشتند و آخرین وضعیت مذاكرات هسته ای با 1+5 را بررسی كردند.

پس از آن دو طرف در شام كاری كه با حضور معاونان وزیرامورخارجه در محل نمایندگی ایران در وین برگزار شد به تبادل نظر پرداختند.

ظهر چهارشنبه به وقت محلی نیز نشست سه جانبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، كاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و جان كری وزیر امور خارجه آمریكا درباره موضوع هسته ای نیز در شهر وین اتریش برگزار شد.

سیام**9173**1572**1436
۰ نفر