۲۶ مهر ۱۳۹۳، ۹:۵۲
کد خبر: 81352696
T T
۰ نفر
فهرست نهایی نامزدهای جایزه برترین دو و میدانی كار جهان منتشر شد

تهران- ایرنا- اتحادیه بین المللی دو و میدانی (یاف) فهرست نهایی سه نامزد جایزه برترین دو و میدانی كار سال 2014 جهان را اعلام كرد.

به گزارش منابع اینترنتی، معتز عیسی برشیم قهرمان پرش ارتفاع داخل سالن قهرمانی جهان از قطر، رنود لاویلنی ركورد دار پرش با نیزه از فرانسه، دنیس كیمتو ركورد دار دو ماراتن جهان از كنیا برای تصاحب این جایزه با هم رقابت می كنند.

در بخش زنان نیز، والری آدامز قهرمان پرتاب وزنه بازیهای مشترك المنافع از نیوزیلند، گنزبه دیبابا دونده 3 هزار متر از اتیوپی و دافنه شیپرز در رشته دو سرعت و دهگانه از هلند برای تصاحب جایزه زنان رقابت می كنند.

جاستین گاتلین كه در مسابقات لیگ الماس در سال 2014 توانست چهار مورد از پنج مورد سریعترین زمان دو 100 متر را از آن خود كند، به فهرست سه نفره مردان راه نیافت.

این دونده 32 ساله آمریكایی در دوران فعالیت حرفه ای خود دو بار به علت دوپینگ محروم شد. با این حال وی در فهرست 10 نفره ای كه اتحادیه بین المللی دو و میدانی اعلام كرده بود، راه یافت.

نام گاتلین در این فهرست انتقادهایی را بدنبال داشت؛ به ویژه بعد ازآنكه تحقیقات پزشكی بیانگر آن بود كه آثار داروهای نیروزا بعد از طی زمان محرومیت همچنان باقی است.

گاتلن دو بار در سالهای 2001 و 2006 دوپینگی اعلام شد و محرومیت هایی را دریافت كرد.

او در سال 2011 به میادین ورزشی بازگشت و مدال برنز دو 100 متر و نقره 4 در 100 متر را المپیك 2012 لندن از آن خود كرد. او در رقابتهای قهرمانی 2013 جهان در این دو ماده صاحب مدال نقره است.

ورزشی**1584