۲۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۷
کد خبر: 81357802
T T
۰ نفر
رقابت تنگاتنگ مسي و رونالدو براي ركورد شكني در ليگ قهرمانان اروپا

تهران - ايرنا - ليونل مسي و كريستيانو رونالدو به عنوان دو ستاره درخشان فوتبال مدرن بي صبرانه منتظر شكستن ركورد گلزني در مسابقات قهرماني باشگاه هاي اروپا هستند.

به گزارش يوفا، هم اكنون اين ركورد با 71 گل در اختيار رائول مهاجم سابق رئال مادريد و بازيكن فعلي شالكه قرار دارد.

اين در حاليست كه رونالدو تا كنون موفق به زدن 69 گل در ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا شده و مسي 68 گل را از دروازه حريفان عبور داده است.

بنابراين به زودي يكي از آنها نه تنها به ركورد رائول مي رسد بلكه مي تواند از آن هم پيشي بگيرد. اين رقابت، بازي دو دشمن قسم خورده يعني بارسلونا و رئال مادريد را به دوئلي بين مسي و رونالدو تبديل كرده است.

ميشل لادروپ كه قبل از رفتن به رئال مادريد در سال 1994، پنج سالي را در بارسلونا سپري كرده بود، در اين خصوص گفت: به نظر من اين دو بازيكن به يكديگر نياز دارند. هر وقتي يكي از آنها سه گل در يك بازي مي زند، ديگري هم تلاش مي كند همين كار را انجام دهد.

نظريه اي كه مسي در يكي از مصاحبه هاي خود در سال 2012 آن را رد كرده بود.

وي گفته بود: فكر من فقط رسيدن به موفقيت هاي بيشتر است و بدون حضور رونالدو هم همين كار را انجام مي دهم.

اگرچه آمار نشان مي دهد هر دو بازيكن از زماني كه رونالدو در سال 2009 از منچستريونايتد به رئال مادريد پيوست، همواره رقابت تنگاتنگي را در گلزني داشته اند اما تعداد گل هاي اين بازيكن پرتغالي كمي بهتر است.

رونالدو در اين مدت در 53 مسابقه ليگ قهرمانان 54 گل زده است در حاليكه مسي در اين پنج سال در 55 بازي موفق به زدن 51 گل شده است.

مسي قبل از ورود رونالدو به رئال مادريد نيز توانسته بود در 33 مسابقه بارسلونا 17 گل به ثمر برساند در حاليكه رونالدو در 25 مسابقه منچستريونايتد 15 گل زده بود.

رونالدو در سال 2008 پس از گلزني براي منچستريونايتد در جريان برتري مقابل چلسي در فينال ليگ قهرمانان اروپا، موفق شد جايزه بهترين بازيكن سال دنيا را كسب كند.

در مسابقه فينال سال بعد از آن، مسي گل دوم پيروزي 2 بر صفر بارسلونا مقابل منچستريونايتد را زد و اولين جايزه بهترين بازيكن سال خود را كسب كرد.

رونالدو بعد از انتقال 94 ميليون يورويي خود به رئال مادريد در سه فصل نخست حضور خود در اين تيم به ترتيب در تمامي مسابقات 33، 53 و 60 گل به ثمر رساند. تعدادي كه به غير از 47، 53 و 73 گل مسي با هيچ بازيكن ديگري قابل مقايسه نيست.

مسي فصل گذشته نيز با وجود مصدوميت موفق شد در 46 بازي 41 گل به ثمر برساند.

رونالدو هم در 47 بازي 51 گل به ثمر رساند و توانست براي دومين بار در فينال ليگ قهرمانان گل بزند و از اين نظر هم به ركورد مسي برسد.

17 گل رونالدو در فصل گذشته ليگ قهرمانان كه ركورد جديدي در يك فصل از اين رقابت ها به شمار مي رود همچنين از آمار 14 گل مسي در فصل 2011/12 هم پيشي گرفت.

رقابت اين دو بازيكن فقط در تعداد گل نيست بلكه هر دو در سبك بازي هم در حال رقابت با يكديگر هستند.

حضور مسي در سراسر زمين و دريبل هاي خيره كننده او در مقابل قدرت بدني، سرعت و دقت رونالدو قرار دارد.

همه اينها با شخصيتي كه هر دو بازيكن در بين رسانه ها دارند، موجب شده است بهترين بازيكنان دنيا نام بگيرند و به نظر مي رسد هر دو تا زمان بازنشستگي به اين رقابت نزديك ادامه خواهند داد و سر علاقمندان به فوتبال را گرم خواهند كرد.

ورزشي**9126
۰ نفر