۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۰۸
کد خبر: 81361360
T T
۰ نفر
اعلام آمادگي صربستان براي همكاري هاي آموزشي با ايران

بلگراد-ايرنا- وزير آموزش و پرورش صربستان در ديدار با مسوولان سفارت كشورمان در بلگراد ضمن ابراز علاقمندي به همكاري هاي آموزشي با ايران، اينگونه تعاملات را پايه و اساس نزديكي دو كشور خواند.

به گزارش ايرنا، 'سرجان بربيچ' در اين نشست صمن آشنا شدن با فعاليت هاي فرهنگي رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در صربستان از جمله برگزاري كلاس هاي زبان فارسي در مراكز مختلف آموزشي از دانشكده ادبيات بلگراد، معاون خود را در امور همكاري هاي بين المللي آموزشي مامور بررسي داير شدن كرسي زبان فارسي در صربستان كرد.

'مجيد فهيم پور' سفير جمهوري اسلامي ايران در اين نشست به موقعيت جهاني فرهنگ و تمدن ايران اسلامي اشاره كرد و گفت: ايران با تمدن درخشان خود همواره در جهت اعتلاي علم و فرهنگ گام هاي بلندي برداشته و به موازات آن اصول اخلاقي و موازين انساني را هم مورد توجه و تاكيد بسيار قرار داده است.

وي همچنين در اين ديدار همكاري هاي فرهنگي و آموزشي را از اصول بسيار مهم در گسترش روابط كشورها و نزديك كردن ملت ها دانست.

'محمود شالويي' رايزن فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در بلگراد نيز گزارشي از فعاليت هاي آموزشي رايزني در صربستان كه از حدود 2 سال گذشته گسترش قابل توجهي داشته است ارايه كرد.

وي توضيح داد: رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در صربستان از بدو فعاليت خود ، موضوع آموزش زبان فارسي را با جديت پيگيري و بدليل اقبال گسترده علاقمندان بويژه جوانان صربستاني توانست با بهره مندي از روش هاي نوين و ارايه شيوه هاي جديد كارآمد، شمار بسياري را با زبان و فرهنگ فارسي آشنا و از اين رهگذر تبادل فرهنگي عميقي را ايجاد كند.

شالويي افزود: اكنون دانشگاههاي نوي ساد و مدرسه عالي گردشگري بلگراد ميزبان دوره هاي آموزش زبان فارسي براي دانشجويان خود هستند و اين در حالي است كه حدود 600 فارسي آموز هم در كلاس هاي آزاد آموزش زبان فارسي كه در محل رايزني برپا مي شود، حضور مي يابند.

شالويي همچنين تسريع در تاسيس كرسي زبان فارسي در دانشگاه بلگراد را از مهمترين خواسته هاي دانشجويان فارسي آموز عنوان كرد و گفت: با توجه به وجود ظرفيت هاي لازم و حد نصاب فارغ التحصيلان واجد شرايط انتظار مي رود در آينده نزديك اقدامات جدي از سوي مسوولين ذيربط بعمل آيد كه يقينا اين امر، توسعه و تقويت سطح تعاملات فرهنگي دو جانبه را رقم خواهد زد.

اروپام**4**436**1561**1010
۰ نفر