۳ آبان ۱۳۹۳، ۹:۰۹
کد خبر: 81361979
T T
۰ نفر
باران چشمه :خود باشگاهها در جذب بازيكنان باكارت معافيت جعلي، مقصرند

اصفهان – ايرنا – رييس سازمان تربيت بدني ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به ضرر برخي باشگاه ها به واسطه بهره گيري از بازيكنان داراي معافيت غير معتبر، گفت: مسوول اين ضرر، باشگاهها هستند زيرا دو سال قبل اعلام شده بود باشگاهها پس از تعيين تكليف خدمت سربازي بازيكن جذب كنند.

به گزارش ايرنا، سردار'مهرعلي باران چشمه'روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به اهتمام ورزشكاران و مسوولين كشورهاي مختلف در همخواني سرود ملي در حين پخش سرود ملي كشورشان، گفت: اين مساله در كشور ما نيز بايد فراگير شود و همه به اين مساله اهتمام جدي داشته باشيم.

وي با اشاره به ارتباط نزديك سازمان تربيت بدني ستاد كل نيروهاي مسلح با وزارت ورزش و جوانان گفت: اين سازمان به عنوان عضوي از شوراي ورزش همگاني و عضوي از شوراي ورزش قهرماني در عرصه ورزش قهرماني و همگاني حضوري جدي دارد.

رييس سازمان تربيت بدني ستاد كل نيروهاي مسلح افزود: يگان هاي مختلف نيروهاي مسلح اعم از ارتش، سپاه، نيروي انتظامي و صنايع دفاع در عرصه ورزش و سلامت حضور جدي داشته و در اين عرصه شاهد رشد و تعالي روز افزون اين يگان ها هستيم.

وي با بيان اينكه هر فردي در سن 18 سالگي يا پس از اتمام تحصيلات به خدمت سربازي مي رود، افزود: سال گذشته پس از ليگ گزارش هايي مبني بر معافيت غير موجه برخي از بازيكنان تيم ها به سازمان تربيت بدني ستاد كل نيروهاي مسلح رسيد.

باران چشمه با بيان اينكه اين معافيت ها جعلي نبود و تمام مراحل قانوني آن انجام شده بود، اظهار كرد: اما در روند كار اقدامات غير قانوني انجام شده بود.

وي افزود: در اين زمينه از سازمان وظيفه عمومي توضيح خواستيم و از سازمان ليگ هم خواستيم تا اسامي بازيكني كه معافيت سربازي دارند را اعلام كند.

وي اظهار كرد: پس از جمع بندي و جمع آوري پرونده ها از استان ها، در كميته تخصصي ستاد كل نيروهاي مسلح مدارك ارزيابي شد.

رييس سازمان تربيت بدني بدني ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه بخشي از اين افراد معافيت غير پزشكي داشتند، افزود: تعدادي از اين بازيكنان پدرشان 16 ماه سابقه جبهه داشت و به صورت غير قانوني شرايطي بوجود آورده بودند تا از مابقي خدمت سربازي معاف شود.

وي افزود: اين دسته همان 26 بازيكن اول بودند كه در ابتدا اسامي‌شان اعلام شد.

باران چشمه عنوان كرد: بازيكناني كه معافيت پزشكي دارند، نياز است تا معافيت آنها بررسي شود و تا 20 روز آينده نتيجه قطعي اين بررسي ها را اعلام خواهيم كرد.

وي خاطرنشان كرد: ما در اين اتفاقات فرد را در نظر نگرفته بوديم و كاري هم به باشگاه‌ها نداشتيم اما با توجه به اين مسئله مي‌خواستيم اين افراد را راهي خدمت سربازي كنيم زيرا دراين خصوص تخلف انجام شده بود.

وي اضافه كرد: اما با اصرار سازمان ليگ، قبول كرديم كه اين بازيكنان به عنوان قهرمان ملي در ليگ بازي كنند.

وي با بيان اينكه در پرونده معافيت تعدادي از بازيكنان فوتبال كشور، امكان سوري بودن برخي طلاق ها به منظور اخذ معافيت كفالت بازيكنان وجود دارد در عين حال تصريح كرد: سازمان تربيت بدني ستاد كل نيروهاي مسلح نمي تواند در زندگي شخصي افراد تجسس كند لذا نمي توان صوري بودن اين طلاق ها را مشخص كرد.

رييس سازمان تربيت بدني ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه در ضرر باشگاهها عامل اصلي خود آنها هستند، گفت: دو سال پيش به باشگاهها اعلام شده بود كه بازيكنان خود را پس از استعلام و تعيين تكليف خدمت وظيفه آنها جذب كنيد.

وي خاطر نشان كرد: سازمان قضايي نيروهاي مسلح كساني كه در اين زمينه مرتكب خطا شده باشند را شناسايي و براساس قانون با آنها برخورد خواهد كرد.

باران چشمه با بيان اينكه مهرداد پولادي تاكنون دو بار براي تعيين تكليف احضار شده است، گفت: اين بازيكن بار دوم بدون توجه به قطر رفته و هنوز برنگشته است و به تيم ملي تذكر داده شد كه حق استفاده از اين بازيكن را ندارد و به محض ورود اين بازيكن به كشور براساس مقررات با وي برخورد خواهد شد.

وي گفت: 'ماهيني' سرباز ارتش شده است و در باشگاههاي نيروهاي مسلح حق بازي دارد لذا اين بازيكن بايد در نيروي دريايي انزلي خدمت كند و به همين دليل بايد به ملوان انزلي بپيوندد.

فرمانده تربيت بدني نيرو‌هاي مسلح كشور در باره سينا عشوري نيز گفت: اين بازيكن مشكلي ندراد و مي‌تواند در تبريز بازي كند.

وي با اشاره به اينكه وضعيت خدمت سربازي شجاع‌خليل زاده بازيكن تيم فوتبال سپاهان مشخص نشده است ، گفت: وضعيت خدمت سربازي اين بازيكن فردا ( شنبه ) مشخص مي‌شود.

وي به موفقيت ورزشكاران باشگاههاي نيروهاي مسلح از شروع فعاليت تربيت بدني نيروهاي مسلح در 37 رشته ورزشي اشاره كرد و افزود: در بازيهاي آسيايي اينچئون كره جنوبي 29 ورزشكار از خانواده نيروهاي مسلح بودند ولي نمود آن بسيار كم بود.

رييس سازمان تربيت بدني بدني ستاد كل نيروهاي مسلح از حضور ايران در مسابقات سيزم نيروهاي مسلح جهان در ده رشته در سال آينده خبر داد و افزود: سيزم با 133 عضو از برزگترين مجموعه هاي ورزشي جهان است.

وي خاطرنشان كرد: خيلي از قهرمانان ملي و ورزشكاران كه در تيم‌هاي ملي براي كشور افتخارآفريني كردند مشمول قانون سرباز قهرمان مي‌شوند اما براي نظام وظيفه خود اقدامي نكرده اند.

باران چمشه از امير غفور و پوريا فياضي از جمله اين بازيكنان نامبرد.

رييس كميته تربيت بدني نيروهاي مسلح با تاكيد بر اينكه انسجام و وحدت در ورزش استان اصفهان به چشم مي‌خورد، اظهاركرد: اصفهان به عنوان بنيانگذار تشكيل شوراي عالي ورزش كشور مي‌تواند نمونه‌اي براي استان‌هاي ديگر باشد.

فرمانده تربيت بدني نيرو‌هاي مسلح كشور افزود: ما در راستاي ورزش بانوان هم فعاليت‌هايي را انجام داده ايم و اين متناسب با تعداد كاركنان زن در يگان هاي مختلف نيروهاي مسلح است.

وي خاطر نشان كرد: ورزش در نيروهاي مسلح از جايگاه خوبي برخوردار است و اين ظرفيت در اين قشر وجود دارد كه با موفقيت باعث درخشش در سطح كشور شوند.

پ/7134/ 7132