۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۷:۵۸
کد خبر: 81367441
T T
۰ نفر
استاندار ایلام: 110 هزار هكتار از اراضی استان به سیستم آبیاری نوین می شود

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: 110 هزار هكتار از اراضی كشاورزی مناطق مختلف این استان به سیستم های نوین آبیاری تجهیز می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'محمدرضا مروارید' عصر روز سه شنبه در حاشیه آیین كلنگ زنی اجرای طرح آبیاری نوین در 30 هزار هكتار اراضی عین خوش افزود: با برنامه ریزی های انجام شده این میزان از اراضی كشاورزی استان به این سیستم مجهز می شود.

وی افزود: از این میزان 50 هزار هكتار در شهرستان دهلران و 60 هزار هكتار دیگر در حدفاصل میان شهرستان مهران تا دهلران است كه جهاد كشاورزی دشت ها را مشخص شد كه امروز در این ارتباط اجرای طرح آبیاری نوین در 30 هزار هكتار اراضی عین خوش اجرایی شد.

استاندار ایلام به طرح 550 هزار هكتاری تجهیز اراضی كشاورزی در استان های خوزستان و ایلام به این سیستم اشاره كرد و افزود: سهم استان ایلام از این مقدار 50 هزار هكتار آن هم در اراضی كشاورزی دشت عباس از توابع شهرستان دهلران است.

مروارید با بیان اینكه با توجه به آب تخصیصی برای این اراضی كارهای مطالعاتی و طراحی نیز انجام شده است، گفت: اجرای طرح در 20 هزار هكتار باقی مانده در قالب سهم این استان نیز در سال آینده پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینكه در سفر امروز معاون وزیر جهاد كشاورزی به این استان، موضوعات بررسی می شوند تا همه برنامه ها طبق آنچه از قبل تعیین شده، انجام شوند، اظهار كرد: وزارت جهاد كشاورزی از نظر اعتبارات مشكلی ندارد و صندوق توسعه ملی نیز به موقع اعتبارات را تخصیص می دهد.

استاندار ایلام خاطر نشان كرد: امیدواریم وزارت نیرو نیز بیشتر و بهتر از گذشته وارد عمل شود تا از طریق اجرای طرح نوین آبیاری برنامه تبدیل 110هزار هكتار از اراضی استان از دیم به آبی محقق شود.

اجرای طرح آبیاری تحت فشار در 30 هزار هكتار از اراضی دشت عباس از توابع شهرستان مرزی دهلران عصر روز سه شنبه و با حضور معاون وزیر جهاد كشاورزی و استاندار ایلام آغاز شد.

شهرستان دهلران با 103 هزار هكتار اراضی كشاورزی مستعد قطب تولید بیشتر محصولات كشاورزی بویژه گندم و ذرت در استان ایلام است.

712